اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

باید ارتباط دانشگاه با جامعه استحکام پیدا کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه و آمیخته شدن حرفه‌ها به علوم و تحصیلات آکادمیک باید جامعه با دانشگاه استحکام بیشتری پیدا کند.

باید ارتباط دانشگاه با جامعه استحکام پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سعید مرتضوی ظهر امروز در همایش چالش‌ها و چشم‌اندازهای مربیگری و مهارت مؤثر در مدیریت پیش از ظهر امروز در سالن آمفی‌تئار دانشکده امور اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر به سمت حرفه‌های دانش محور حرکت می‌کنیم و کار تیمی اهمیت پیدا کرده است.

وی با اشاره به دروس مدیریت در دانشگاه‌ها تصریح کرد: به نظر می‌رسد که مدیریت قبل از اینکه یک رشته تحصیلی باشد یک مهارت ذاتی است که در عرصه‌های عملی نمود پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: به عبارت دیگر برخی از افراد بر این باورند که جنبه عملی مدیریت بر جنبه علمی آن پیشی گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: با تمام این تفاسیر قرار گرفتن دانشگاه‌ها در کنار نام مدیریت نشان‌‌دهنده این است که این مهارت یک دانش است که به صورت ترکیبی از علوم دیگر استفاده می‌کند به عبارت دیگر این دانش به گردآوری دانش‌های دیگر می‌پردازد و از آنها در مواقع بخش‌های مورد نیاز خود استفاده می‌کند.

مرتضوی اضافه کرد: یکی از مهارت‌هایی که این دانش از آن استفاده می‌کند مهارت‌های عمومی مدیریت است که در آن بحث مربیگری پیش می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه مهارت‌های مربیگری در هیچ زمینه‌ای مانند زمینه‌های ورزشی بروز پیدا نمی‌کند اذعان کرد: به عنوان مثال تیم سازی که از مهارت‌های اصلی مدیریتی است در زمینه ورزش ظهور بارزی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در واقع کار مربی این است که افرادی را تربیت کند بتوانند مشکلات گروه را حل کرده و با همکاری با هم کار مناسبی را ارائه دهند که نمود این مقوله در ورزش بارز است.

مرتضوی با یادآوری ارتباطات نزدیک برخی از علوم با هم بیان کرد: به عنوان مثال مهارت‌های عمومی مدیریت در علوم ورزشی نمود پیدا می‌کند و این دو علم بسیار به هم نزدیک هستند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به دستاوردهای همایش چالش‌ها و چشم‌اندازهای مربیگری و مهارت مؤثر در مدیریت خاطر نشان کرد: امید می‌رود برگزاری این همایش در واقع باز کردن دری برای استمرار این‌گونه همایش‌ها باشد که ثمرات زیادی را در بر دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ایده اولیه برگزاری این همایش اذعان کرد: برگزاری این همایش در واقع تبدیل شدن یک ایده به پدیده است و امید می‌رود این پدیده با بحث‌های علمی که در دل خود دارد بتواند خلق ثروت کند.

انتهای پیام/70010/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول