اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شد

کاهش 20 درصدی متوفیان تصادفات در مشهد

خبرگزاری فارس: در دویست و بیست و سومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد علل تصادفات و فوتی‌های این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

کاهش 20 درصدی متوفیان تصادفات در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دویست و بیست و سومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ظهر امروز تشکیل شد.

در نخستین دستور کار، کمیسیون به ارائه گزارش تحلیل مکانی و توصیفی اطلاعات تصادفات فوتی شهر مشهد پرداخت که سرپرست معاونت مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان ترافیک شهرداری در این زمینه اظهار کرد: در اساسنامه سازمان یکی از رسالت‌های مهم مربوط به فراهم کردن شرایط مناسب برای جابه جایی مسافر و کالا است.

محسن محسنیان ادامه داد: برای اینکه به این رسالت جامعه عمل بپوشانیم، نیازمند یکسری اطلاعات از وضعیت تصادفات شهر و ناهنجاری‌ها در این خصوص هستیم تا بر اساس آن تحلیل‌هایی را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات به دست آمده، طی سال‌های 86 تا 90، بیشترین محورهای حادثه خیز شهر مشهد مشخص شده است.

محسنیان در ادامه بلوار طوس، مصلی، پنجتن و میادین جمهوری، امام حسین (ع) و حافظ را از مناطق حادثه خیز شهر مشهد برشمرد و تصریح کرد: مناطق 6 و 3 و 2 به عنوان اولویت‌دارترین مناطق در تصادفات هستند که باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.

وی در ادامه گفت: بر اساس جنسیت، 77 درصد متوفیان مردان و 23 درصد زنان هستند و با توجه به اینکه میزان زنان و مردان در جامعه تقریبا برابر است این امر نشان دهنده آسیب‌پذیر بودن مردان است.

وی در خصوص تفکیک سنی متوفیان نیز تصریح کرد: افراد بین 20 تا 35 سال، 22 درصد فوتی‌ها و افراد بالای 55 سال حدود 33 درصد فوتی‌های مشهد را تشکیل می‌دهند که نشان دهنده آسیب‌پذیری زیاد قشر سالمند جامعه است.

محسنیان گفت: بالغ بر 75 درصد فوتی‌ها، تحصیلات زیر متوسطه دارند و نیز مشاغل آزاد 35 درصد، کارگران 18 درصد و افراد خانه‌دار 16 درصد فوتی‌های شهر مشهد را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت افراد متوفی، تصریح کرد: در حوزه نوع وسایل نقلیه، سرنشینان موتور سیکلت 61 درصد از فوتی‌ها را تشکیل می‌دهند و نیز ضربه به سر 51 درصد علت مرگ افراد را شامل می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به این مطلب که 32 درصد متوفیان در حین حادثه، 8 درصد فوتی‌ها در حین انتقال به بیمارستان و 57 درصد فوتی‌ها در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: باید علل درصد بیشتر فوت‌ها در بیمارستان بررسی و علت سنجی شود.

علی امامی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به اقدامات انجام شده خوشبختانه در سال 90 نسبت به سال 89 روند تصادفات در شهر مشهد حدود 20 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌هایی که در ایمنی مهم است مالکیت وسیله نقلیه شخصی است که سال به سال رو به افزایش است و علی رغم رشد وسایل نقلیه روند تصادفات کاهش داشته است.

امامی خاطر نشان کرد: نتایج تحلیل نشان داده است که اگر بر روی بعضی آیتم‌ها تمرکز بیشتری داشته باشیم و نیز به شهرداری‌های مناطق کم برخوردار و نابرخوردار بودجه جهت افزایش ایمنی‌ها اعطا کنیم می‌توانیم سبب ارتقای فرهنگ و کاهش تصادفات در شهر شویم.

مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به این مطلب که سال گذشته 450 کشته و امسال 362 کشته در تصادفات داشته‌ایم، تصریح کرد: همکاری لازم با شرکت بیمه در زمینه اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران جهت کاهش فوتی‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام/70017/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول