اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

اقتصاد مقاومتی به معنای خودکفایی در تمام زمینه‌هاست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه باید سعی کنیم در تمام زمینه‌ها روی پای خود بایستیم و خودکفا شویم.

اقتصاد مقاومتی به معنای خودکفایی در تمام زمینه‌هاست

سردار سالار آبنوش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: بیداری اسلامی که در منطقه رخ داده ‌غیرطبیعی است و به یکباره همه جهت‌گیری‌ها الهی شده است، کشورهای اسلامی که سال‌های سال غرق در مسائل خود بودند، غالباً جهت‌گیری الهی پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به فروپاشی اقتصاد غرب افزود: اقتصاد غرب سالیان طولانی به عنوان ایدئولوژی بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان نسخه نجات بشر معرفی شده بود که در عصر کنونی در حال فروپاشی است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که وضعیت اقتصادی آمریکا و اروپا هر روز وخیم‌تر می‌شود و رو به افول پیش می‌‌رود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: در حال حاضر 3.5 میلیارد از انسان‌های روی زمین که کمونیست بودند، دین ندارند و بسیاری از آنها هنوز در حال مطالعه درباره ادیان مختلف برای انتخاب یکی از آنها هستند.

آبنوش ادامه داد: همه کمونیست‌ها پس از فروپاشی بلاتکلیف مانده‌اند که چه چیزی را به عنوان دین انتخاب کنند، اتفاقات فوق‌العاده‌ای در عصر حاضر در حال رخ دادن است که در هیچ برهه‌ای از تاریخ این شرایط به وقوع نپیوسته است.

وی با اشاره به سه شرط الزامی برای استمرار قدرتی که خداوند متعال به ملت ایران داده است، متذکر شد: شرط ادامه و استمرار قدرتی که خداوند به ملت ایران داده این است که سه پایه داشته باشد که شامل قدرت دفاعی و امنیتی پایدار، قدرت اقتصادی و بومی پایدار و قدرت علمی و فنی پایدار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دولت اصلاحات، دولت سازندگی و حتی دولت فعلی به هیچ یک از مشکلاتی که دشمنان به وجود آوردند توجه نکرد و محکم و استوار مشغول ساختن این سه ستون اصلی پایداری انقلاب بود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: اگر می‌بینید تمام هجمه‌های دشمنان به سمت رهبر معظم انقلاب است به این دلیل است که می‌دانند نتیجه توجهات و اقدامات رهبری چه چیزی است.

آبنوش افزود: دشمنان نظام به خوبی آگاه هستند که اگر این سه ستون پایداری انقلاب بلند شود و قدرت روی این ستون‌ها قرار گیرد، به یاری خداوند متعال زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به چشم‌انداز 20 ساله که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب در برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این سه اصل پایداری نظام را برای ملت ایران فراهم کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تا سال 1404 فاصله زیادی داریم، گفت: ستون اول که امنیت و دفاع است به نحو احسنت ساخته شده و به حد ایده‌آل خود رسیده است، همه دنیا می‌دانند که به هیچ وجه نمی‌توانند امنیت ما را بهم بزنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بیان داشت: وطن فروش‌های مقیم آمریکا و غرب که از طرف دشمن حمایت شده بودند و جانم فدای ایران می‌گفتند، دروغ می‌گفتند، می‌دانستند که خائن‌ترین افراد به ایران هستند، اما در حال حاضر به لطف خداوند متعال و با عنایت امام زمان (عج) ستون اول که امنیت و دفاع است، ساخته شده است.

آبنوش با بیان اینکه ستون دوم پایداری نظام علم و فناوری بومی است، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال 1404 باید ایران از نظر علم و فناوری در رتبه دهم دنیا قرار داشته باشد.

وی افزود: در سال جاری که رتبه کشورهای مختلف دنیا از لحاظ علم و فناوری مطرح شد، کشور ایران از در رتبه شانزدهم دنیا قرار داشت، همچنین اعلام شد که با این سرعت و پیشرفتی که کشور ایران در علم و فناوری دارد، 20 سال دیگر چهارمین کشور دنیا خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی از افراد واژه مقاومتی در اقتصاد مقاومتی را که رهبر ذکر کرده‌اند، غلط ترجمه می‌کنند، گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست. بلکه به معنای ایجاد یک اقتصاد پایدار و با ثبات است، در حالی که بسیاری از افراد این موضوع را اشتباه ترجمه کرده‌اند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: در این مقطع از زمان نعمات الهی را خداوند به ما ارزانی داشته است، ما نیز باید تلاش کنیم تا صنعت، کشاورزی و خدمات ما بومی شود زیرا رهبر معظم انقلاب نیز پای این امر ایستاده‌اند.

آبنوش با اشاره به اینکه در این راستا رهبری 12 اصل را اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: از این 12 اصل شش اصل در حیطه وظایف دولت قرار گرفته و برعهده دولت است که به آنها عمل کند.

این مسئول افزود: شش اصل دیگر که در زمینه مسائلی همچون نحوه مصرف، حفظ امنیت و غیره برعهده ملت ایران است و بر ما لازم است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را با گوش جان بپذیریم و عمل کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بدون هیچ گونه هراسی و به پشتوانه تک تک مردم ایران در حال حرکت است و از ملت ایران کمک می‌خواهد، نقش ما هم این است که ما هم از مسئولان بخواهیم و همت کنیم و وظایفی که برعهده ما قرار گرفته به خوبی و به نحو احسنت انجام دهیم.

انتهای پیام/77001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول