اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

با صدور پیامی

رهبر معظم انقلاب رحلت آیت‌الله تهرانی را تسلیت گفتند

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت آیت‌الله مجتبی تهرانی را تسلیت گفتند و فرمودند: این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزه علمیه و جامعه مذهبی تهران است.

رهبر معظم انقلاب رحلت آیت‌الله تهرانی را تسلیت گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از khamenei.ir، رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله مجتبی تهرانی پیام تسلیتی بدین شرح صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر فراوان، خبر درگذشت عالم عامل ربّانی، مرحوم آیت الله آقای حاج آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه را دریافت کردم. این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزه علمیه و روحانیت و جامعه‌ مذهبی تهران و به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان و جوانانی است که از مجالس پر فیض و درس‌های سازنده‌ی این معلم اخلاق بهره می‌بردند.

اینجانب تسلیت صمیمانه خود را به آن بیت شریف و بازماندگان، بویژه اخوی بزرگوار و نیز به همسر مکرّم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان این بیت شریف تقدیم داشته، علوّ درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای

13/ دی ماه/ 1391

به گزارش فارس، آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق، بامداد امروز(چهارشنبه 13 دی‌ماه 1391) پس از تحمل یک دوره بیماری، در سن ۷۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.

آقا مجتبی از شاگردان خاص امام خمینی(ره) بود و پس از تبعید حضرت امام به عراق،‌ از استاد خود دست نکشید و به نجف اشرف رفت. رفاقت دیرینه‌ای با حاج آقا مصطفی خمینی داشت و اولین کسی بود که در تهران برای شهادت فرزند حضرت امام، مراسم ختم برپا کرد.

کرسی تدریس دروس اسلامی آیت‌الله تهرانی در حوزه‌ علمیه‌‌ تهران قدمتی 30 ساله دارد. جلسات اخلاق آیت‌الله تهرانی از شهرت بالایی برخوردار بود.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول