اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

نفت گچساران بهترین یاور آموزش و پرورش در هوشمندسازی مدارس

خبرگزاری فارس: معاون ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بین همه دستگاه‌های این استان شرکت نفت گچساران بهترین یاور ما برای هوشمندسازی مدارس بوده است.

نفت گچساران بهترین یاور آموزش و پرورش در هوشمندسازی مدارس

مهین پردال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به نحوه ارزشیابی توصیفی و اجرایی شدن آن در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در پایه اول تا چهارم ابتدایی صد درصد در مدارس کشور و به تبع آن در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ارزشیابی توصیفی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اجرای این طرح دانش‌آموزان را مثبت‌نگر می‌کند و کاهش استرس و اضطراب تعامل بین دانش‌آموزان و معلمان و توانمندی جامعه هدف در زمینه‌های مختلف را مورد سنجش قرار می‌دهد.

پردال عنوان کرد: انتظار می‌رود خانواده‌ها و مدارس با تعامل در راستای تحقق اهداف ارزشیابی توصیفی که برگرفته از مبانی دینی و قرآنی است، اقدامات لازم را اعمال کنند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر روش‌های مؤثر در افزایش کیفیت آموزش‌ها در آموزش ابتدایی عنوان کرد: ارزشیابی توصیفی با شرایط سنی جامعه هدف و اهداف تربیتی دوره آموزش ابتدایی حرکتی در راستای رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه مؤثر است.

پردال تعداد معلمین آموزش دیده پایه ششم را یک‌هزار و 450 نفر و پایه دوم را یک‌هزار و 570 معلم بیان کرد و گفت: علاوه بر آموزش‌های پایه‌ای آموزش‌های تکمیلی از جمله کارگاه آموزشی (شیوه فعال تدریس و رفع اشکال) توزیع CD آموزشی و کتب روش تدریس است.

معاون آموزش ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد تعداد مدارس هوشمند از سال گذشته تاکنون را 244 مدرسه عنوان کرد و گفت: به دلیل برخی مشکلات و عدم بودجه مورد نیاز به تعدادی از مدارس لپ‌تاپ و ویدئو پروژکشن جهت تدریس درس کار و فناوری پایه ششم ارائه شده است.

پردال ادامه داد: اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل این مرکز و مسئولان استانی استفاده از اعتبارات در راستای هوشمندسازی مدارس بوده و از مصوبات هیئت دولت است که سازمان‌ها و نهادها ملزم شده اقدامات لازم در این خصوص را اعمال کنند.

وی عدم همکاری ادارات و نهادهای کهگیلویه و بویراحمد به منظور استفاده از اعتبارات جهت هوشمندسازی مدارس را کم‌رنگ و ضعیف عنوان کرد و گفت: تنها شرکت نفت و گاز گچساران تاکنون در این راستا اقداماتی اعمال کرده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حد توان و امکانات موجود در سطح روستاها با نصب پروژکشن و لپ‌تاپ در یک مجتمع به صورت همگانی و دوره‌ای استفاده لازم در این خصوص جهت تدریس درس کار و فناوری صورت می‌گیرد.

پردال تعداد معلمین دوره ابتدایی این استان را چهار هزار و 296 معلم عنوان کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و 296 معاون آموزگار «تدریس در چند پایه تحصیلی» مشغول به فعالیت هستند.

انتهای ‌‌پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول