مهین پردال در گفتوگو با خبرنگار فارس در یاسوج به نحوه ارزشیابی توصیفی و اجرایی شدن آن در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در پایه اول تا چهارم ابتدایی صد درصد در مدارس کشور و به تبع آن در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ارزشیابی توصیفی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اجرای این طرح دانشآموزان را مثبتنگر میکند و کاهش استرس و اضطراب تعامل بین دانشآموزان و معلمان و توانمندی جامعه هدف در زمینههای مختلف را مورد سنجش قرار میدهد.
پردال عنوان کرد: انتظار میرود خانوادهها و مدارس با تعامل در راستای تحقق اهداف ارزشیابی توصیفی که برگرفته از مبانی دینی و قرآنی است، اقدامات لازم را اعمال کنند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر روشهای مؤثر در افزایش کیفیت آموزشها در آموزش ابتدایی عنوان کرد: ارزشیابی توصیفی با شرایط سنی جامعه هدف و اهداف تربیتی دوره آموزش ابتدایی حرکتی در راستای رسیدن دانشآموزان به حیات طیبه مؤثر است.
پردال تعداد معلمین آموزش دیده پایه ششم را یکهزار و 450 نفر و پایه دوم را یکهزار و 570 معلم بیان کرد و گفت: علاوه بر آموزشهای پایهای آموزشهای تکمیلی از جمله کارگاه آموزشی (شیوه فعال تدریس و رفع اشکال) توزیع CD آموزشی و کتب روش تدریس است.
معاون آموزش ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد تعداد مدارس هوشمند از سال گذشته تاکنون را 244 مدرسه عنوان کرد و گفت: به دلیل برخی مشکلات و عدم بودجه مورد نیاز به تعدادی از مدارس لپتاپ و ویدئو پروژکشن جهت تدریس درس کار و فناوری پایه ششم ارائه شده است.
پردال ادامه داد: اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل این مرکز و مسئولان استانی استفاده از اعتبارات در راستای هوشمندسازی مدارس بوده و از مصوبات هیئت دولت است که سازمانها و نهادها ملزم شده اقدامات لازم در این خصوص را اعمال کنند.
وی عدم همکاری ادارات و نهادهای کهگیلویه و بویراحمد به منظور استفاده از اعتبارات جهت هوشمندسازی مدارس را کمرنگ و ضعیف عنوان کرد و گفت: تنها شرکت نفت و گاز گچساران تاکنون در این راستا اقداماتی اعمال کرده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حد توان و امکانات موجود در سطح روستاها با نصب پروژکشن و لپتاپ در یک مجتمع به صورت همگانی و دورهای استفاده لازم در این خصوص جهت تدریس درس کار و فناوری صورت میگیرد.
پردال تعداد معلمین دوره ابتدایی این استان را چهار هزار و 296 معلم عنوان کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و 296 معاون آموزگار «تدریس در چند پایه تحصیلی» مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام/82011/م30/پ3003