اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رفسنجان در مجلس هشدار داد

خرید 40 میلیارد تومان‌ سم کشاورزی در رفسنجان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با تاکید بر ساماندهی سم‌فروشان گفت: کشاورزان رفسنجان ‌طی سال گذشته 40 میلیارد تومان‌ هزینه خرید سم داده‌اند.

خرید 40 میلیارد تومان‌ سم کشاورزی در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین آذین پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات پسته رفسنجان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود 11 مرکز دانشگاهی و تحصیل بیش از 30 هزار دانشجو در رفسنجان این شهرستان را دارای ظرفیت علمی بالا خواند و اظهار داشت: از این همه استعداد استفاده بهینه نمی‌شود و مراکز علمی ‌با بخش کشاورزی می‌توانند با ارتباط نزدیک‌تر روند رو به رشدی پیش گیرند.

وی ادامه داد: منع نگاه سیاسی به معاش مردم مهم‌ترین دیدگاهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آذین بیان کرد: روش‌های سنتی کشاورزی دیگر کارساز نیست، لذا باید به سمت علمی شدن این محصول برویم تا نتیجه بهتری کسب کنیم.

وی عنوان کرد: ساماندهی سم‌فروشان و مبارزه با مافیای سم در استان و شهرستان نکته حائز اهمیتی است به طوری که کشاورزان رفسنجان ‌سال گذشته 40 میلیارد تومان‌ هزینه سم داده‌اند.

آذین گفت: عدم دخالت دولتی‌ها در بحث سم بسیار مهم است، تعریف بسته حمایتی برای پسته ‌و برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه نیز می‌تواند به کشاورز کمک کند.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی‌ بیان داشت: آزمایشگاه کنترل کیفی سم باید در رفسنجان تاسیس شود و تمرکززدایی می‌تواند در این راستا چاره‌ساز باشد، زیرا صرفا نباید چنین مراکزی در یک جا و در تهران متمرکز شوند.

وی به نقش آموزش و پژوهش در بهبود بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: با مطالعات و کاربردی شدن آن در زمینه کشاورزی به ویژه محصول پسته که محصولی استراتژیک است، می‌توانیم به سمت پیشرفت و تولید بهتر گام برداریم.

انتهای پیام/80016/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول