اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کهنوج:

اربعین با نام امام حسین(ع) گره خورده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج گفت: اربعین چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) است و این روز به گونه‌ای با نام آن امام گره خورده که وقتی می‌گوییم اربعین فقط و فقط اربعین اباعبدالله‌ از ذهن‌ها خطور می‌کند.

اربعین با نام امام حسین(ع) گره خورده است

حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: اربعین چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) است و این روز به گونه‌ای با نام آن امام گره خورده که  وقتی می‌گوییم اربعین فقط و فقط اربعین اباعبدالله‌ الحسین(ع) از ذهن خطور می‌کند.

وی تصریح کرد: علت اصلی آن هم ایثار، فداکاری و گذشت امام حسین(ع) در راه خدا بود، امام از جان و مال و ناموس خود برای بقای دین مایه گذاشت و معامله‌ای را با خدا کرد که هیچ انسانی حتی هیچ پیامبری این معامله را با خدا نکرد.

پورجمالی بیان داشت: حضرت ابراهیم(ع) با قربانی کردن اسماعیل امتحان شد اما در لحظه آخر خداوند قبل از آن که خون اسماعیل ریخته شود از او قبول کرد اما در مورد واقعه عاشورا امام دست و پا زدن وغلتیدن علی‌اکبر(ع) در خون خودش را دید و خون علی‌اصغر(ع) را به آسمان  پاشید.

وی ابراز داشت: لذا اگر فقط همین یک عامل را هم در نظر بگیریم کافی است برای اینکه بدانیم چرا برای امام حسین(ع) بیش از سایر ائمه مجالس عزا برپا می‌کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهنوج در مورد برنامه‌های اربعین نیز اظهار داشت: مجالس عزای امام حسین(ع) در بسیاری از تکایا و حسینیه‌ها از اول محرم تاکنون برپا بوده و تعطیل نشده‌اند اما این برنامه با شور و شعور بیشتری از شب اربعین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در اکثر روستاها و محله‌ها تا پایان سفر مراسم سوگواری آن امام همام برگزار می‌شود، اذعان داشت: صبح روز اربعین تمام هیئت‌ها جلوی حوزه علمیه عزاداری را آغاز و در مسجد جامع دور هم جمع شده و به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/80008/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول