اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بشرویه خبر داد

برگزاری مراسم اربعین حسینی در بقاع متبرکه بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: همزمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم اربعین حسینی در بقاع متبرکه بشرویه

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: حماسه عاشورا شورانگیزترین حماسه تاریخ بشری است که همچنان قداست خود را نه تنها در اسلام بلکه در میان سایر ادیان حفظ کرده است.

وی ادامه داد: ارزش و عظمت قیام امام حسین(ع) همه را تحت تاثیر قرار داده و همه از قیام مقدس کربلا با احترام و تکریم یاد می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه تصریح کرد: نهضت عاشورا به عنوان مهم‌ترین عامل برقراری اسلام راستین به شمار می‌رود که با هدف تحول و اصلاح جامعه اسلامی صورت گرفت.

خدایی احیای مظاهر و نشانه‌های اصیل و ناب محمدی، مبارزه با ستمگران اموی برای تامین امنیت مردم ستمدیده، فراهم ساختن بستری مناسب برای عمل به احکام و واجبات الهی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اهداف قیام عاشورا بیان کرد.

وی، با اشاره به چهلمین روز از شهادت سالار شهیدان و برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: همزمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه افزود: حضور هیئت‌های مذهبی، مراسم سخنرانی، روضه‌خوانی، تعزیه‌خوانی و برگزاری مراسم دعای کمیل و ندبه در امام‌ز‌اده محمد ابن اصغر(ع) هوگند، بی‌بی نجمه خاتون روستای مجد، امام‌زاده ساغند و امام‌زاده محمد ابن اسحاق(ع) روستای کرند از برنامه‌های اجرایی روز اربعین در بقاع متبرکه این شهرستان است.

انتهای پیام/69006/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول