اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تشکیل پارلمان محلی انجام گرفت

تشکیل کمیسیون گردشگری در حوزه نمایندگی گرگان در مجلس

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: در راستای تشکیل پارلمان محلی در دفتر نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس، کمیسیون گردشگری نیز در این پارلمان راه‎اندازی شد.

تشکیل کمیسیون گردشگری در حوزه نمایندگی گرگان در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: با توجه به تشکیل پارلمان محلی در این استان به منظور رسیدگی به طرح‎های اولویت‌دار استان، کمیسیون‎های مختلفی با اولویت‎هایی همچون کشاورزی، گردشگری، صنایع، برنامه و بودجه، اقتصاد و راه و شهرسازی و... در این پارلمان راه‎اندازی و آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه در این پارلمان محلی از افراد فرهیخته، اندیشمند و توانمند دستگاه‎های اجرایی و کارشناسان صاحب‎نظر و مدیران خبره بخش خصوصی بهره گرفته شده است تصریح کرد: تمامی طرح‎ها و لوایح مجلس قبل از مطرح شدن در مجلس در کمیسیون‎ها و پارلمان محلی مطرح شده و مسائل و مشکلات مربوط به قوانین در این لایحه‎ها دیده می‎شود و پس از تصویب در پارلمان و کمیسیون محلی به نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی منعکس و از سوی وی در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اینکه تشکیل پارلمان محلی در ایجاد ارتباط میان حکومت و مردم می‎تواند نقش اساسی ایفا کند خاطرنشان کرد: پیشنهاد طرح‎ها و پروژه‎های گردشگری استان در کمیسیون گردشگری این پارلمان مطرح و ارائه می‎شود و پس از بررسی کارشناسی و تایید اعضا، توسط نماینده مجلس به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

وی اذعان داشت: پارلمان محلی در واقع اتاق فکر غیردولتی یا اینکه پارلمان غیررسمی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نماینده آن حوزه است و می‎توان از طرح‎ها و لوایحی که در مجلس مطرح می‎شود از طریق این پارلمان باخبر شد.

عباسی همچنین اهداف تشکیل پارلمان را برشمرد و افزود: الزام مسئولان به پاسخگویی به واسطه طرح سوالات کارشناسی شده در کمیسیون‎های تخصصی این پارلمان، هدایت فعالیت‎های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، حمایت از تشکل‎های غیرسیاسی و پرداختن به فعالیت‎های علمی و فرهنگی، بهینه‎سازی رفتارهای اجتماعی، برقراری همبستگی عمومی میان مردم جامعه از طریق کمیسیون‎های تخصصی از اهداف تشکیل پارلمان‎های محلی است.

وی اظهار امیدواری کرد با ارائه طرح‎های بزرگ گردشگری در این کمیسیون و پارلمان محلی، بتوان طرح‎های جامع و بزرگی را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد و گام‎های موثری را برای رونق صنعت گردشگری در نگارستان ایران برداشت.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول