اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

اربعین روز بازخوانی سند بندگی است / ملت ایران تربیتی حسینی دارند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اربعین فرصتی برای بازخوانی سند بندگی‌ است که با خون امام حسین(ع) امضا شده است.

اربعین روز بازخوانی سند بندگی است / ملت ایران تربیتی حسینی دارند

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی مهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: اربعین حسینی نماد علم و صبر است که با اقتباس از آیه «فاستقم کما امرت» در وجود حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) تجلّی یافته است.

وی اربعین حسینی را تداعی‌گر مبارزه با ظلم و ستم دانست و افزود: از اربعین می‌آموزیم که پایداری و استقامت در عین شکنجه و تهدید دشمن فرصتی برای برقراری آیین حق است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اربعین در زندگی فردی و اجتماعی به ما یادآوری می‌کند مرارت‌ها، تلخی‌ها و شهادت‌ها برای انسان‌هایی که متصل به حقیقت‌ هستند از عسل شیرین‌تر است.

رضوی مهر با اشاره به اینکه اربعین حسینی ملت‌های فلسطین و سوریه را در برابر ظلم مقاوم ساخته است بیان کرد: تجلّی این ایستادگی، جنگ هشت روزه ملت غزه بود که توانستند در برابر ارتش دوم دنیا به پیروزی کاملی دست یابند.

وی روز اربعین را زمان بازگشت بازماندگان شهدای کربلا، در کنار پیکر گهربار امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: سفر همراه با ظلم و ستم کاروان اسرا اهدافی را تداعی می‌کند که آنان را برای شهادت آماده کرده بود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه پژواک ندای «هل من ناصر ینصرنی» در هر عصری تداعی‌گر انسان‌های آزاده تاریخ است گفت: تمام منزلگاه‌هایی که اهل بیت امام حسین(ع) و اسرا از کربلا به کوفه و از کوفه به شام طی کردند، پیام‌‌آور شجاعت، شهامت و ایستادگی است.

رضوی مهر خاطرنشان کرد: در روز اربعین عطیه عوفی و جابربن عبدالله انصاری، حضرت زینب (س)، حضرت زین العابدین (ع) و سکینه خاتون همراه با دیگر بازماندگان شهدا با امام حسین (ع) بیعت کردند که هرگز اهداف قیام عاشورا را فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه باید ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا باشیم افزود: شهادت مانند سلاحی کوبنده، ملت آزاده ایران را حسینی تربیت کرده به گونه‌ای که جامعه اسلامی در میان تحریم‌ها و تهدید‌ها به سوی بالندگی حرکت می‌کند.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول