اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت حیدریه:

اربعین تجدید عهد با آرمان‌های امام حسین(ع) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت حیدریه گفت: اربعین تجدید عهدی دوباره با آرمان‌ها و اهداف قیام امام حسین (ع) است.

اربعین تجدید عهد با آرمان‌های امام حسین(ع) است

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه ضمن تسلیت اربعین سالار شهیدان اظهار کرد: یکی از سنت‌های معمول بین مردم این است که در چهلمین روز درگذشت عزیزان به یاد آن عزیز از دست رفته هستند و احیانا سر قبر او حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از خصوصیات ویژه برای اربعین امام حسین (ع) زیارت آن حضرت است و زیارت اربعین در حدیث امام حسن عسگری (ع) یکی از نشانه‌های مؤمن معرفی شده است و این مطلب در مورد هیچ یک از معصومین چه پیامبر و چه ائمه وجود ندارد.

شریعتی‌تبار گفت: زیارت اربعین امام حسین (ع) مشتمل بر مطالب و آموزه‌های بسیار جالب و عمیقی است و در یک فراز این زیارت می‌خوانیم؛ خدایا امام حسین خون دلش را در راه تو داد برای اینکه بندگان تو را از جهالت و سرگردانی نجات دهد.

وی تصریح کرد: نکته جالب این است که در نخستین اربعین امام حسین(ع) دو کاروان در کربلا حضور یافتند؛ یک کاروان از مدینه به سرپرستی جابر ابن عبدالله و کاروان دیگر اهل بیت امام حسین(ع) با کاروان‌سالاری امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س).

امام جمعه تربیت حیدریه بیان کرد: این مطلب به ما می‌آموزد که باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب حفظ یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی عنوان کرد: صحنه کربلا نمادی از ولایت‌پذیری و تجسم واقعی عشق به امام حسین (ع) بود و اربعین حسینی جویبار همیشه جاری عاشورا و روز شهادت حماسه‌سازان حسینی و روز زیارت مرقد عاشوراسازان اسلام و قرآن است.

شریعتی‌تبار بیان کرد: اربعین فرصتی بی‌نظیر برای تشریح قیام امام حسین (ع) در مقابل ظلم است و هیئات مذهبی باید درآئین‌های عزاداری به سمت بیان حقایق و واقعیت‌های عاشورا گام بردارند.

وی افزود: اهمیت اربعین در آن است که این روز با تدابیر الهی خاندان پیامبر یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه‌گذاری شد.

انتهای پیام/70002/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول