اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمانشاه:

افراد بدحجاب برای جامعه مضرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت: ارزش زن به حجابش است و اگر امروز عده‌ای بدحجاب در جامعه وجود دارند، به خودشان و سایر افراد جامعه ضرر می‌رسانند.

افراد بدحجاب برای جامعه مضرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: رمز آزادی در اسلام، عفت عمومی است و اگر حجاب بی‌اهمیت شود، اسلام بی‌اهمیت شده است.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به 17 دی، روز توطئه استعماری کشف حجاب به‌دست رضا خان و به‌دستور انگلیس جنایت‌کار، تصریح کرد: انگلیس در خیانت کردن به بسیاری از کشورها سابقه طولانی دارد.

علما ادامه داد: ارزش زن به حجابش است و هدف از کشف حجاب، نابودی زن بود و اگر امروز عده‌ای بدحجاب در جامعه وجود دارند، به خودشان و سایر افراد جامعه ضرر می‌رسانند و در اسلام رعایت حجاب بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ریشه بسیاری از گرفتاری‌های امروز برخی از خانواده‌ها را در رعایت نکردن حجاب دانست و تاکید کرد: رعایت حجاب باعث می‌شود جامعه آسیب نبیند و فساد رواج پیدا نکند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به 16 دی، سالروز شهادت شهدای والا مقام هویزه و روز شهدای دانشجو، بیان داشت: 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم در سال 56 است.

علما خاطرنشان کرد: یکی از اعضای ساواک ستم‌شاهی در یک روزنامه مقاله‌ای نوشته بود و به حضرت امام خمینی(ره) جسارت کرده بود و مردم قم بصیرت نشان دادند و در اعتراض به این موضوع قیام کردند، لذا این روز، روز بصیرت و آزادی بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به شهادت شهید والا مقام احمدی‌روشن، اظهار داشت: دنیا بداند دانشمندان هسته‌ای ایران به جرم خدمت به مملکتشان مورد هدف ترورهای دشمنان قرار گرفته‌اند.

علما ضایعه اسفناک ارتحال حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی را تسلیت گفت و به بیان ویژگی‌های اخلاقی و خدمات علمی مرحوم حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت زیارت، تصریح کرد: زیارت عامل ارتباط با خداست و امام شافعی می‌گوید؛ ای رسول خدا(ص)، کسی که بر تو و اهل بیت(ع) تو در تشهد نماز صلوات نفرستد، نمازش نماز نیست.

علما افزود: باید ارتباط خود را با امامان(ع) قطع نکنیم و این لازمه اسلام است، لذا معنای زیارت اربعین، یعنی رابطه و این رابطه یک اصل است.

وی گفت: در روایات اشاره شده که امام(ع) را با معرفت زیارت کنید، چراکه دین را امام(ع) نگه می‌دارد.

انتهای پیام/2700/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول