اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی همدان خبر داد

ارائه بیش از 2 هزار طرح توسعه کشاورزی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیر سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه تعداد 2 هزار و 400 طرح توسعه کشاورزی به مبلغ 160 میلیارد تومان مصوب و به بانک معرفی شده، گفت: تاکنون 41 میلیارد تومان طرح در مرحله پرداخت قرار دارد.

ارائه بیش از 2 هزار طرح توسعه کشاورزی در همدان

علی‌اصغر نقیئی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه طرح توسعه کشاورزی در راستای تقویت، توسعه و پیشرفت کشاورزی توسط نهاد ریاست جمهوری تدوین و اجرایی شد، اظهار کرد: به طور قطع با عملیاتی شدن این طرح افزایش تولید و اشتغال‌زایی در سطح کشور محقق می‌شود.

وی افزود: به همین منظور استان با تلفیق منابع صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی در سال‌های 90 و 91 با مشارکت بانک‌‌های عامل رفاه، توسعه، تعاون، کشاورزی، سپه و صندوق توسعه کشاورزی به اجرای این طرح به صورت مستمر و با تداوم ادامه داد.

مدیر سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی همدان با اشاره به اینکه طرح توسعه کشاورزی در خرداد 91 اجرایی شد و کمیته‌های مربوطه در استان به ریاست استاندار و شهرستان‌ها به ریاست فرمانداری‌ها تشکیل و فعال شدند، اضافه کرد: پس از اینکه شهرستان‌ها طرح‌های خود را به سیستم بانکی با رعایت مصوبات کمیته‌های شهرستانی و استانی ارسال کردند، طرح‌ها پس از تصویب به بانک معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تعداد 2 هزار و 400 طرح به مبلغ 160 میلیارد تومان در این کمیته‌ها مصوب و به بانک معرفی شده است، تصریح کرد: تاکنون 41 میلیارد تومان از طرح‌های مصوب شده در مرحله پرداخت و مابقی پرونده‌ها در دست بررسی بانک‌ها است.

نقیئی افزود: ما تلاش داریم که با کار کارشناسی اعتباراتی که در اختیار استان قرار داده‌ شده است به نحو مطلوب با رعایت ضوابط و اجرای آن در راستای اهداف پیش‌بینی شده در طرح توسعه کشاورزی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 27 هزار میلیارد تومان به عنوان متمرکز برای اجرایی شدن طرح‌های بزرگ طرح توسعه کشاورزی در اختیار وزارتخانه جهاد کشاورزی قرار داده شده است، ابراز داشت: هر یک از شهرستان‌ها طرح دارای شرایط برنامه توسعه کشاورزی داشته باشند ما می‌توانیم برای بهره‌مند شدن از سیستم بانکی معرفی کنیم.

مدیر سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه برای تسهیل دریافت تسهیلات در خصوص پروژه‌های بزرگ کشاورزی تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: مقرر شده است در صورتی که اسناد محل اجرای طرح شش دانگ باشد 90 درصد در ارزیابی محاسبه شود و اسناد مشاع مطابق آخرین توافق و تأییدیه‌های محلی که اداره ثبت انجام می‌دهد با 75 درصد در ارزیابی محاسبه شود.

وی ابراز کرد: با توجه به آخرین دستورالعمل طرح توسعه کشاورزی و هماهنگی که با مدیر بانک کشاورزی استان صورت گرفت تصمیم بر این شد که بانک‌ها 30 درصد وثیقه را به عنوان سفته معتبر بانکی در خصوص طرح‌های بزرگ به عنوان کسری وثیقه یا تضمین پذیرش کنند.

نقیئی تصریح کرد: در نشست‌های شهرستانی و استانی با حضور استاندار از بانک کشاورزی تقاضا شد پروژه‌هایی که در حال حاضر در بانک‌ها در حال بررسی است برای تسریع دستیابی به اهداف طرح توسعه با نرخ روز محاسبه و ارزیابی شوند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها به ویژه بانک کشاورزی مساعدت و همکاری خوبی در اجرا و پیشرفت این مهم داشتند، تأکید کرد: 20 فقره از طرح‌های بزرگ معرفی شده استان موفق به عقد قرارداد شدند و مابقی در مرحله ارزیابی وثیقه هستند.

مدیر سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی همدان در حال حاضر 105 میلیارد تومان پروژه‌های بزرگ کشاورزی به دبیرخانه ارسال شده است، اذعان کرد: سهمیه‌ای که تاکنون در اختیار استان همدان گذاشته‌ شده 54 میلیارد تومان است.

وی افزود: با توافق وزراتخانه جهاد کشاورزی و قول مساعد وزیر به استاندار مقرر شد در صورتی که ما بتوانیم طرح‌های مربوطه را به مرحله عقد قرارداد برسانیم در راستای اجرایی شدن مابقی از محل اعتبارات متمرکز 27 هزار میلیارد در اختیار وزراتخانه است، استفاده شود.

نقیئی در خصوص اشتغال ایجاد شده در طرح توسعه کشاورزی در سال 90 در استان، گفت: از حدود 4 هزار و 20 فقره طرح‌‌ معرفی شده امروز با بهره‌برداری بخشی از پروژه‌ها یک هزار و 40 فقره شغل در حوزه توسعه کشاورزی تحقق یافته است.

انتهای پیام/89010/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول