اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

حجاب نماد اسلامیت نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج گفت: مقاومت بانوان ایرانی توطئه کشف حجاب در ایران را ناکام گذاشت چرا که حجاب نماد اسلامیت نظام اسلامی است.

حجاب نماد اسلامیت نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با اشاره به 17 دی‌ماه سالروز کشف حجاب توسط رضاخان مزدور انگلیسی در ایران اظهار داشت: دولت‌های فتنه‌انگیز زمانی که در دوران پهلوی اول می‌دیدند حجاب مانع ورود فرهنگ غرب است و نمی‌گذارد مردم دست از ارز‌ش‌ها بکشند رو به سوی تهاجم فرهنگی آورده و ترویج بی‌حجابی را آغاز کردند.

امام جمعه آوج با بیان اینکه حجاب از عوامل پایبندی به ارز‌ش‌ها و عاملی برای ماندن و حفظ عفت و حیا می‌شود، افزود: در مسئله کشف حجاب به دستور انگلیسی‌ها برداشتن چادر از زنان و نابودی حیا و عفت از جامعه مردان و زنان ایرانی آغاز شد.

وی تصریح کرد: رضاخان پهلوی با هماهنگی به پیروی از آتاتورک در ترکیه و پس از دیدار با وی در صدد براندازی حجاب در ایران بود که البته این توطئه با مقاومت مردم مسلمان نتوانست مانند کشور ترکیه در ایران اجرا شده و رقم بخورد.

امام جمعه آوج با بیان اینکه در مسئله کشف حجاب عده‌ای نیز فریب خورده و به سوی فرهنگ غرب روی آوردند، اضافه کرد: امروز مشاهده می‌کنیم دشمن با ترویج ابتذال و با بهره‌گیری از رسانه‌های غیر اخلاقی و ابزار ضد فرهنگی قصد دارد تا حجاب را از جامعه حذف کرده و از بین ببرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف در حقیقت ضامن اسلامیت جامعه بوده و بانوان را از گزند تیر‌های دشمن محفوظ نگاه می‌دارد.

این مسئول متذکر شد: حجاب یک سلاح است و متقابلا بی‌حجابی نیز اسلحه دشمن بوده که از این طریق دشمنان جنگ فرهنگی را راه‌ انداخته و به جلو حرکت می‌کنند.

امام جمعه آوج با بیان اینکه اسلام به بانوان بهره‌گیری از سلاح عفاف را سفارش می‌کند، اذعان داشت: به لطف الهی تا امروز دشمن نتوانسته به اهداف پلید خویش در عرصه عفاف و بی‌حجابی برسد و باید مراقبت کرد تا هیچ‌گاه حجاب در جامعه کم‌رنگ نشده و از میان نرود.

انتهای پیام/77005/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول