اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرستان مبارکه :

حجاب یکی از عوامل ایجاد جامعه سالم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان مبارکه گفت: حجاب یکی از عوامل ایجاد یک جامعه سالم و به دور از فساد است بلکه حجاب سبب می‌شود نه تنها جنسیت زن بلکه ارزش‌های آن نیز همچون مرواریدی در صدف از چشم ناپاکان در امان بماند.

حجاب یکی از عوامل ایجاد جامعه سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، محمد مهدی زارعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: حجاب سبب کامل کردن انسانیت در زنان می‌شود، چرا که با رعایت حجاب جنسیت زن و ارزش مادر خوب بود و همسری خوب بودن در یک خانواده تقویت و به نسبت آن در جامعه نیز این امر سبب ایجاد یک جامعه ایمانی می‌شود.

وی افزود: حجاب یکی از واجبات دین و یکی از هدایای شهدای این انقلاب بوده که باید در جامعه به آن اهمیت داد، اما با کمال تأسف می‌بینیم که بی حجابی در دانشگاه‌ها نه تنها به جامعه ضربه می‌زند، بلکه سبب می‌شود، محیط مقدس درسی دانشگاه‌ها نیز مورد آسیب قرار گیرد که باید با تصمیم‌ها صحیح از این آسیب جلوگیری کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان مبارکه گفت: رعایت حجاب باید اول در خانواده آموزش داده شود تا در جامعه انحراف ایجاد نکند، اما با کمال تأسف در خانواده‌ها شاهد آن هستیم که مادر خانواده حجاب خود را رعایت می‌کند، اما دختر این خانواده وضع حجاب خوبی ندارد که این امر سبب شده مشکلاتی در خانواده‌ها به وجود آید.

وی درباره 17 دی‌ماه سالروز کشف حجاب رضاخان در ایران افزود : این امر نشان داد که حکومت خودخواه و زورگوی پهلوی نه تنها به کفر دامن می‌زند، بلکه با این حرکت قصد در نابودی عفاف و حجاب ذاتی مردم ایران داشته است که با این کار توانست علاوه بر برداشتن حجاب زنان ایرانی سبب مردم به وجود حکومتی بی دین پی ببرند که برای رسیدن به اهداف خود نیز دین را زیر پا می‌گذارد و چهره دیگر دولت پهلوی برای همگان مشخص شد.

وی درباره رحلت حجت‌الاسلام مجتبی آقا تهرانی گفت: این روزها کشور ما کسی را از دست داد که به آن معلم اخلاق می‌گفتند که در جلسه‌های خود با جوانان سعی می‌کرد با ایجاد یک روحیه ایمانی جوانان را نیز از فتنه‌های دشمن آگاه سازد، ایشان از یاران امام خمینی (ره) بودند و باید افتخار کرد که کشور ما چنین افرادی را دارد و در مراسم خاک‌سپاری ایشان دیدیم که مردم  ایران با استقبال نشان دادن که همواره ممنون روحانیت هستند.

انتهای پیام/2301/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول