اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خبر داد

برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از برگزاری همایش یک‌روزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در 25 دی‌ماه امسال در سالن کنفرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد.

برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا باقری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این همایش سومین همایش سرمایه‌گذاری استان پس از اکو و نشست وزارت کار به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برای این همایش از سرمایه‌گذاران کشوری و بومی استان دعوت به عمل آمده است، تصریح کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاران از وزیر و معاونان وزارت صنعت و معدن، معاون سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون صنایع مجلس دعوت به عمل آمده است.

باقری با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری این نمایشگاه از سال گذشته در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفت، گفت: علاوه بر این شرکت دستگاه‌هایی چون استانداری، سازمان صنایع و معادن، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، بانک مهر اقتصاد، ‌صدا و سیما، خانه مطبوعات و ... برای برپایی این همایش مشارکت دارند.

وی همچنین مسئولان سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی (شستا)، مؤسسات مالی و اعتباری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را از جمله مدعوین این همایش اعلام کرد.

این مسئول در شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه به چند دلیل سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی برای سرمایه‌گذاران بهتر است، افزود: دسترسی روان‌تر سرمایه‌گذاران به مسئولان، وجود امکانات بیشتر برای توسعه طرح‌ها، وجود زمین، آب و سایر امکانات ارزان قیمت نسبت به سایر مناطق از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین در بسیاری از استان‌ها سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی چون سورتینگ و بسته‌بندی، صنایع تبدیلی و تکمیلی به حد اشباع رسیده و ورود سرمایه‌گذاران برای ایجاد این واحدها در استان توجیه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ندارد.

وی همچنین دسترسی به مرز خروجی باجگیران در فاصله 130 کیلومتری استان، وجود بازارهای مصرف برای ترکمنستان و همچنین تأمین کالاهای مورد نیاز برای استان‌های پرجمعیت همسایه مثل خراسان رضوی را از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی برشمرد.

باقری وجود یکسری موانع در بخش سرمایه گذاری را غیر‌قابل انکار خواند و گفت: البته برای رفع این مشکلات در تلاش هستیم تا سرمایه‌گذاران بدون دغدغه خاطر سرمایه‌گذاری داشته باشند.

*‌ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش داروهای گیاهی

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در استان را بسته‌بندی داروهای گیاهی عنوان کرد.

وی با اشاره به تنوع گیاهان دارویی در خراسان شمالی، ایجاد واحدهای سرمایه‌گذاری در بخش گیاهان دارویی را مورد تاکید قرار داد.

باقری اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی از این‌گونه سرمایه گذاری‌ها حمایت کرده و زمینه‌های ایجاد این واحدها را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

*‌شهرک فرش و سوغات خراسان شمالی آماده ورود سرمایه‌گذاران

وی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های آماده شده برای ورود سرمایه‌گذاران به خراسان شمالی را شهرک فرش و سوغات این استان برشمرد.

به گفته باقری، شهرک فرش در خروجی بجنورد به سمت مشهد و شهرک سوغات در کنارگذر شمالی بجنورد جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی و تأمین زیرساخت‌های این شهرک به مساحت 17 هکتار به منظور استقرار صنایع مرتبط با فرش دستباف و منسوجات سال گذشته آغاز شد، افزود: برای این پروژه ساختمان موزه فرش، کارگاه‌های ویژه خدمات رنگرزی، کارگاه‌های ویژه خدمات قالی‌شویی، مجتمع‌های تولیدی متمرکز ویژه تولید قالی، انبار مرکزی و ... پیش‌بینی شده و آماده ورود سرمایه‌گذاران است.

*‌فولاد، آلومینا و پتروشیمی زنجیره‌های تولید در خراسان شمالی

باقری با اشاره به وجود صنایع مادر چون فولاد، آلومینا و پتروشیمی در خراسان شمالی، ایجاد زنجیره‌های تولید و صنایع پایین دستی را به عنوان اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی خواند.

وی اظهار کرد: در این راستا برای صنعت فولاد 11 طرح سرمایه‌گذاری، آلومینا پنج طرح ارزیابی، پتروشیمی پنج طرح ارزیابی صنعتی و اقتصادی انجام شده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همچنین با اشاره به مزیت کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان تصریح کرد: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش نیز در حال گردآوری است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ تا با عنایت به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مهر‌ماه امسال به استان و تأکیدات معظم‌له برای توسعه اقتصادی و کشاورزی خراسان شمالی، با تلاش مسئولان امر و ورود سرمایه‌گذاران زمینه‌های ارتقای این بخش‌ها در استان فراهم شود.

انتهای پیام/63001/ز40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول