اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال آتی

شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی دو برابر می شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اعلام کرد: مساحت شهرک‌های صنعتی این استان تا سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت.

شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی دو برابر می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا باقری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون 766 هکتار از مساحت شهرک‌های خراسان شمالی عملیاتی شده است.

وی مجموع مساحت شهرک‌ها، نواحی و همچنین منطقه ویژه اقتصادی در خراسان شمالی را هزار و 462 هکتار عنوان کرد و افزود: شهرک صنعتی شماره سه بجنورد با 150 هکتار مساحت در سال آینده با تأمین زیرساخت‌ها آماده ورود سرمایه گذاران می‌شود.

باقری تصریح کرد: همچنین فاز توسعه 210 هکتار به شهرک صنعتی شیروان در برنامه کاری شهرک صنعتی استان قرار داشته که مجموعاً با افزوده شدن این فضاها مساحت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره افزایش قیمت زمین در شهرک‌های استان در پی نوسانات قیمت در ماه‌های اخیر افزود: این افزایش انجام شده لیکن نسبت به بسیاری از استان‌ها در پایین‌ترین حد قرار داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره میزان مطالبات این شرکت از سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان گفت: افزون بر 20 میلیارد ریال مطالبات ما بوده که اگر این مبالغ پرداخته شود، کارگاه‌های کوچک در شهرک‌های صنعتی ایجاد خواهد شد.

وی ساماندهی صنوف آلاینده و اجرای فاز یک آن را از اقدامات شهرک‌های صنعتی خواند و افزود: این طرح در جوار شهرک صنعتی شماره دو بجنورد در بیدک در حال اجراست.

* شهرک صنعتی شماره سه بجنورد در مرحله تأمین زیرساخت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی شماره سه بجنورد برای استقرار صنایع شیمیایی پیش بینی شده است، گفت: اجرای این شهرک از مصوبات سفر دولت به این استان بوده و اکنون در مرحله تأمین زیرساخت قرار دارد.

وی با بیان اینکه راه دسترسی و همچنین ساخت یک دهنه پل تاکنون انجام شده است، افزود: علاوه بر این بازگشایی معابر، مجوز تأمین آب انجام شده  و همچنین انتقال خط برق در دستور کار شهرک قرار داشته که پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار زمین‌های این شهرک ظرف 6 ماه آینده به متقاضیان واگذار شود.

* حمایت از تولید اولویت نخست شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی

رئیس هیئت مدیره شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همچنین مهم‌ترین اولویت شهرک‌ها را حمایت از واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی و حمایت از تولید اعلام کرد.

وی تصریح کرد: به همین منظور تلاش شده تا با رفع مشکلات فعالان صنعتی در شهرک‌ها در این زمینه اقدامات عملی انجام شود.

باقری سرمایه در گردش را به عنوان یکی از مشکلات این واحدها اعلام کرد و گفت: شهرک‌ها به نوبه خود این مشکلات را پیگیری کرده لیکن بانک‌ها نیز با قرار دادن چارچوب ضوابط قانونی اقدام به پرداخت این تسهیلات می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سفر رهبر معظم انقلاب هزار و 250 میلیارد تومان به بخش صنعت و گردشگری استان اختصاص یافته است، اظهار امیدواری کرد تا با ابلاغ این تسهیلات بخش عمده‌ای از مشکلات فعالان صنعتی برطرف شود.

* 120 درخواست برای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر تعداد درخواست‌های سرمایه گذاری در استان طی امسال گفت: 120 درخواست در همین مدت برای سرمایه گذاری به شهرک‌ها ارائه شده است.

به گفته وی، از این تعداد 74 قرارداد منعقد شده که در این راستا 24 هکتار زمین نیز در شهرک‌های صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.

باقری تصریح کرد: تعداد دیگری نیز از سرمایه گذاران اکنون در حال رایزنی و پیگیری برای انعقاد قرارداد با شهرک‌ها هستند.

وی همچنین از فسخ 28 مورد قرارداد سرمایه گذاری در شهرک‌ها خبر داد و گفت: البته این موارد فسخ قرارداد مربوط به سنوات گذشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اظهار کرد: طی سال‌های فعالیت شهرک‌های صنعتی در مجموع 365 مورد عقد قرارداد در استان انجام شده که 133 مورد به بهره برداری رسیده و بالغ بر 130 واحد نیز دارای پیشرفت فیزیکی مختلف بوده و در مرحله ساخت و ساز و ... قرار دارند.

انتهای پیام/63001/ج30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول