اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور تاکید کرد

ضرورت تجهیز شهرک صنعتی چمستان به سیستم فاضلاب

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نور گفت: شهرک صنعتی چمستان نور باید به سیستم فاضلاب مجهز شود.

ضرورت تجهیز شهرک صنعتی چمستان به سیستم فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه گرامیداشت هفته هوای پاک با اعلام نارضایتی ساکنان روستاهای اطراف شهرک صنعتی چمستان از انتشار بوی بد فاضلاب این شهرک خواستار نظارت و کنترل محیط زیست بر دفع فاضلاب این شهرک و مجهز شدن سیستم فاضلاب آن شد تا از گسترش بوی بد و آلودگی احتمالی جلوگیری شود.

این مسئول پاکسازی حاشیه محورهای مواصلاتی را خواستار شد و از محیط‌ زیست خواست تا در ایام هفته هوای پاک با کمک هلال احمر، راه و شهر سازی، طبیعت یاران آموزش و پرورش و سایران این پاکسازی را انجام دهند.

معاون فرماندار نور هدف از اعلام روز ملی هوای پاک را ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه خواند و بیان داشت از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی است این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.

وی همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و دست به دست هم دادن این دستگاه‌ها را ضامن داشتن هوای پاک دانست و افزود: محیط زیست متعلق به همگان است و باید از آن حفاظت کنیم.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از شهرها حتی در کشورهای توسعه یافته دارای سطوح خطرناکی از آلودگی هوا هستند و این معضل بزرگ با حرکت وسایل نقلیه موتوری در شهرها بیشتر می‌شود، ورود خودروهای بیشتر در جاده‌ها و خیابان‌ها به معنی ترافیک سنگین‌تر و هوای کثیف‌تر است که حاصل آن آلودگی‌های میکروبی است.

معاون فرماندار نور احیای فضای سبز، دفع بهداشتی زباله و مصرف بهینه سوخت‌ها را عامل حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: افزایش فضای سبز، غرس نهال و درختکاری در حاشیه معابر به ویژه سطح شهرها برای پاکسازی هوا نقش عمده دارد.

ادریس هدایتی معاون منابع طبیعی نور در این جلسه با اشاره به سرانه کمتر از یک متر مربعی فضای سبز شهرستان خواستار افزایش و ارتقاء فضای سبز شهری شد و آمادگی منابع طبیعی برای در اختیار گذاشتن گونه‌های مختلف درختی را اعلام کرد.

اردشیر باقری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور هم آمادگی خود برای همکاری در برنامه‌های هوای پاک و بازدید از سالن‌های ورزشی را اعلام کرد.

انتهای پیام/86023/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول