اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارآفرین برتر ایران:

فرصت‌ها و ایده‌های نو در اختیار جوانان قرار دارد / حمایت‏ها بیشتر شود

خبرگزاری فارس: کارآفرین برتر و مرد سال صنعت ایران گفت: جوانان کشورمان باید بدانند که فرصت‌ها و ایده‌های نو در اختیارشان قرار گرفته است و البته با افزایش حمایت‏ها باید در این عرصه گام نهاد.

فرصت‌ها و ایده‌های نو در اختیار جوانان قرار دارد / حمایت‏ها بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اصغر جهانگیری صبح امروز در دومین سمینار آموزشی اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج مهندسین استان سمنان که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع «اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد کسب و کار» در سالن اجتماعات شهید ترحمی جهاد کشاورزی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: طرح‌ها و ایده‌های نو نیازمند سرمایه‌های کلان و ثروت آنچنانی نیست؛ بلکه امروز ما نیاز به دانش داریم و به تعبیری دیگر باید گفت که ثروت و سرمایه ما در برهه کنونی دانش ماست.

وی افزود: کارهای سازنده و کاربردی می‌تواند کشور را گام به گام به سوی موفقیت رهنمون سازد.

چیزی با عنوان ضایعات اصلاً وجود خارجی ندارد

مرد سال صنعت ایران افزود: متأسفانه در استان به ثروت‌های موجود به دلیل نداشتن علم و آگاهی ضایعات گفته‌ می‌شود؛ در حالی که در قرن بیست و یکم چیزی با عنوان ضایعات اصلاً وجود خارجی ندارد و این ناشی از عدم شناخت ما از مواهب طبیعی و ثروت‌های موجود است.

جهانگیری اظهار داشت: کشورهای دیگر با الگوهای بدون نفت و گاز، از کشور ما آبادتر هستند و در واقع با امکانات محدود، موفقیت‌های و توفیقات فراوانی را به دست آورده‌اند.

وی گفت: متأسفانه در شهر دیده می‌شود که هزینه‌های هنگفتی صرف کاشت گیاهان در بلوارها شده است؛ گیاهانی که بعد از مدتی قیچی می‌شوند و دوباره هزینه‌ای دیگر صرف دور ریختن و آتش زدن همان گیاهان می‌شود.

مرد سال صنعت ایران افزود: می‌توانیم گیاهانی را در همین بلوارها کاشته شود که 30 سال دوام داشته باشند و حتی در دمای 20 درجه نیز مقاوم باشند و به فروش برسند و درآمدزا باشند و در حقیقت می‌توان گفت که با کمی تدبیر، فضای سبز نیز می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد مطرح باشد.

تبدیل پارک‌های شهری به موزه

کارآفرین برتر ایران ادامه داد: تبدیل یکی از پارک‌ها به موزه از دیگر کارهای اقتصادی درآمدزا،‌ سودآور، ماندگار و خدمتی بزرگ به کشور است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در گام بعدی باید از خودمان بپرسیم که آیا مواهب طبیعت استانمان را می‌شناسیم و اینکه چه گونه‌ای در استان می‌تواند به ثروت تبدیل شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در کشوری زندگی می‌کنیم که دارای چهار فصل است و با اقلیمی خاص و توان و نیروی موجود باید کارها را پیش برد؛ پس چرا فرزندان ما محروم هستند و برای مثال باید در خاطرات خود خوردن فلان میوه در مالزی برایشان آنقدر جالب باشد که برای دیگران نیز تعریف کنند.

مرد سال صنعت ایران اظهار داشت: دید ما باید نسبت به محیط پیرامونمان تغییر کند و اگر تا امروز دیدمان به گونه‌ خاصی بوده، باید این دید متفاوت شود. اگر چگونه دیدن را یاد گرفتیم، آن وقت خواهیم دید که در جای جای کشورمان طلا ریخته شده است.

جهانگیری تصریح کرد: ناباوری و بدبینی‌های ما در اکثر مواقع کار دستمان داده و جلوی بسیاری از پیشرفت‌های ما را گرفته است.

انتهای پیام/2249/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول