اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

صلح جهانی مهم‌ترین پیام ادیان توحیدی است

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: مهم‌ترین پیام ادیان توحیدی چیزی جز صلح جهانی نیست که باید برای تحقق یافتن آن تلاش شود.

صلح جهانی مهم‌ترین پیام ادیان توحیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد شریف‌نژاد صبح امروز در جشن میلاد مسیح (ع)، اظهار داشت: در ادیان الهی، مؤمنان جهان برای محقق کردن صلح جهانی تشویق شده‌اند و اولیای الهی در این زمینه سفارش‌های زیادی دارند بنابراین باید در این سمت و سو گام برداشته شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه گوشه گوشه جهان مملو از عدالت الهی شود باید به معارف و ارزش‌های معنوی بیش از گذشته توجه شود چرا که در این صورت پرچم هدایت و نجات انسان‌ها در گوشه گوشه جهان برافراشته شده و جهانیان از گمراهی و سرگردانی به معنای واقعی کلمه نجات پیدا می‌کنند و آرامش در همه جا مستولی می‌شود.

وی با بیان اینکه اتحاد اقوام و پیروان ادیان مختلف در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه مثال‌زدنی است، افزود: باید از این منش و سلوک بی‌نظیر مردم الگوبرداری صورت بگیرد چرا که یک نمونه بی‌بدیل از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و تعامل در این خطه هر روز رقم می‌خورد به طوری که این موضوع یک واقعیت محض بوده و شعار نیست.

فرماندار ارومیه به مجاورت کلیساها و مساجد در ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: این اتحاد و تعامل مردم در ابنیه و ساختمان‌ها نیز متجلی شده است بنابراین می‌توان گفت روح همدلی، همکاری و همزیستی مسالمت‌آمیز به معنای واقعی کلمه در بین مردم ریشه دوانده است و جزو باورهای عمیق آنها شده است که این موضوع مایه مباهات و افتخار است.

شریف‌نژاد دلیل شکل گرفتن این زندگی مسالمت‌آمیز در این گوشه از کشورمان را عمیق بودن ریشه‌های دینی و اخلاقی مردم دانست و اظهار داشت: همه مردم اعم از مسلمانان و مسیحیان از اولیای دینی خود این نکته را آموخته‌اند ابنای بشر با یکدیگر برابر و همه آنها قابل احترام بوده و باید مورد تکریم قرار گیرند.

انتهای پیام/61002/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول