اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک انبار غیرمجاز بسته‌بندی برنج یارانه‌ای در قروه کشف شد

خبرگزاری فارس: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) یک انبار بسته‌بندی غیرمجاز برنج یارانه‌ای در قروه کشف شد.

یک انبار غیرمجاز بسته‌بندی برنج یارانه‌ای در قروه کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، در بازار بود و نبود برنج، برخی عاملان توزیع این دانه خوراکی، برنج مردم را در کیسه می‌کنند و با قیمتی گزاف تر به خود آنان می‌فروشند.

ع . ک یکی از عاملان توزیع برنج گسترش به قیمت مصوب در قروه است که از ابتدای امسال تاکنون مسئولیت توزیع 120 تن برنج به قیمت 600 و 800 تومان را برعهده داشت اما...

دیروز با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، انبار این عامل توزیع برنج توقیف شد و دلیل این امر این بود که وی برنج گسترش را در کیسه‌های 10 کیلویی برنج میعاد بسته‌بندی می‌کرد و به قیمت کیلویی هزار و 200 تومان به فروش می‌رساند یعنی 400 تومان بیشتر از قیمت اصلی آن.

نکته جالب اینجاست که به گفته برخی فروشندگان خواروبار، کیسه‌های مصرف شده برای بسته‌بندی این برنج به وفور در بازار پیدا می‌شود و دلالی که از یکی از استان‌های اطراف به قروه می‌آید کیسه‌هایی از این نوع را که آرم و برند یک شرکت خاص بر روی آن حک شده را به فروش می‌رساند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت قروه می‌گوید: نامبرده در سال جاری طی دو مرحله عامل توزیع برنج گسترش در راستای تنظیم بازار بوده است.

امیر غیورنیا می‌افزاید: سهمیه سال جاری قروه  از برنج گسترش همین 120 تن بوده و تا کنون 110 تن برنج خارجی نیز در بین شهروندان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال 6 پرونده تخلفاتی در زمینه جرایم مرتبط با برنج در شهرستان تشکیل شده و 330 میلیون ریال جریمه نقدی برای متخلفان صادر شده است.

اما سوال اینجاست: چرا باید عاملیت توزیع برنج گسترش که به قیمت پایین تهیه می‌شود و در سبد غذایی قشر کم درآمد جامعه جای دارد، باید تنها برعهده یک نفر باشد؟

چرا بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت تا کنون متوجه این گرانفروشی و ابتکار "شیطانی" چنین عاملانی نشده است و این چنین شاهد در شیشه کردن خون مردم بی‌گناه بوده است؟

جا دارد از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) که با تلاش خود پرونده این فرد را برملا کردند تجلیل کرد چرا که تلاش آنان نه تنها در راستای تأمین ارزاق مردم به قیمت واقعی بوده بلکه در لبیک به ندای مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

انتهای پیام/79009/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول