اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انعقاد قرارداد عملیات ریز پهنه‌بندی زلزله در رامسر

خبرگزاری فارس: قرارداد اجرایی شدن عملیات ریز پهنه‌بندی خطر زلزله بین دانشگاه تهران به عنوان مجری و شهرستان رامسر منعقد شد.

انعقاد قرارداد عملیات ریز پهنه‌بندی زلزله در رامسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، نشست اجرایی شدن عملیات ریز پهنه‌بندی خطر زمین ارزه در مکان فرمانداری رامسر تشکیل شد.

فرماندار رامسر در این جلسه گفت: رامسر شهری کوچک است ولی 7 رودخانه با شیب تند از این شهرستان می‌گذرد.

رستم زرودی اظهار داشت: توقع داریم عملیات ریز پهنه‌بندی به صورت کامل در رامسر اجرا و تمام نقاط شهرستان در این عملیات در نظر گرفته شود.

وی افزود: اجرای این عملیات در دراز مدت برای شهرستان کمک‌رسان بوده و نقش نظام مهندسی و مسئولان اجرایی در این طرح قابل توجه است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز گفت: قرار بر این است که مطالعات اساسی در شهرستان رامسر صورت گرفته و دانشگاه کشاورزی ساری به عنوان ناظر این طرح حضور داشته باشد.

کریم سلیمانی بیان داشت: مطالعات این طرح از شهریور 91 شروح شده و با همکاری دانشگاه ساری و مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این عملیات سبب می‌شود که در آینده برای ساخت تاسیسات و پروژه‌ها، استاندارد مشخصی ارائه و مقاومت بناها مورد محاسبه قرار گیرد تا با کوچک‌ترین زلزله‌ای حوادث جبران‌ناپذیری پدید نیاید.

نماینده مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نیز گفت: اطلاعات شهرستان به صورت شفاف در اختیار ما قرار گرفته تا بتوانیم مطالعات را به صورت جامع و کامل پیگیری و اجرا کنیم.

نوربخش میرزایی اظهار داشت: نتایج این طرح به عنوان یک اصل باید در مباحث توسعه شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم اجرای این طرح در رامسر سبب شود تا دیگر شهرهای ایران و به‌ویژه مازندران برای اجرای این طرح پیشنهاد دهند.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: برای اجرای این طرح در شهرستان رامسر با اعتبار 7000 میلیون ریال موافقت شده است.

سید محمد محمدی‌تاکامی افزود: از آنجا که مازندران بر روی کمربند زلزله‌خیزی قرار داشته و گسل البرز - خزر از آن می‌گذرد باید مطالعات منظمی درباره مطالعه زمین و جنس خاک، لرزه‌خیزی، تحلیل خطر زلزله، مطالعات ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، مایکروترمرها داشته و پیش از بروز زلزله لازم است تا آسیب‌پذیری ساختمان‌های شهری و شریان‌های حیاتی از قبیل خیابان‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها امدادرسان و ... مورد مطالعه قرار گیرد.

وی بیان داشت: این عملیات در مساحتی بالغ بر 20 کیلومتر مربع در شهرستان رامسر اجرایی می‌‌شود.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: رامسر اولین شهر پیشنهاد دهنده برای اجرای این طرح بوده است.

انتهای پیام/86024/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول