اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد

114 وقف جدید در گلستان/ رویکرد مروجین تبلیغ وقف جدید باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: طی 9 ماهه سال‌جاری 114 وقف جدید در گلستان به ثبت رسید که از این تعداد 40 مورد جدیدالکشف بوده است.

114 وقف جدید در گلستان/ رویکرد مروجین تبلیغ وقف جدید باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد ظهر امروز در همایش بزرگ یاوران وقف ویژه روحانیون و ائمه جماعات استان که در آستان مقدس امامزادعبدالله (ع)شهرستان گرگان برگزار شد اظهار داشت: آنچه بیشتر در این دوره نیاز است اینکه رویکرد مروجین تبلیغ وقف جدید باشد.

وی با تاکید بر اینکه موقوفات باید به‌روز باشند تصریح کرد: نیاز امروز وقف برای فناوری‎های نوین و علوم جدید است هرچند که این سنت حسنه برای سیدالشهدا (ع) خوب است و تا امروز آنچه باعث شده اسلام زنده نگهداشته شود همین موقوفات در بخش عزاداری‎ها است اما اکنون احساس می‎شود که مردم باید تشویق به وقف جدید شوند.

عدم اجرای درست موقوفات سبب می‎شود مردم از موقوفات فاصله بگیرند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: افتخار ما در موقوفات در کشور بیشتر به زمان صفویه و قاجار برمی‎گردد، در زمان رژیم منحوس پهلوی به شدت موقوفات پایین آمد اما بعد از آن مقداری رشد وقف را داشتیم که باید این مهم بیش از پیش ترویج پیدا کند.

رئوف‎سیدنژاد متذکر شد: عدم تبلیغ صحیح وقف و عدم اجرای درست موقوفات سبب می‎شود تا مردم از وقف فاصله بگیرند.

وی افزود: اوقاف و امور خیریه به اندازه توان خویش با رویکرد خاص برای ترویج این مهم وارد شده است به طوری که احیا، ثبت و ترویج موقوفات را در دستور کار قرار دادیم تا وقف جدید داشته باشیم و لازمه‎اش این است که همه در این راستا کمک کنند تا مردم به این امر دینی تشویق شوند.

4200 موقوفه گلستان ثبت سامانه اطلاعاتی شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه حدود 4 هزار و 200 موقوفه در گلستان به ثبت رسیده است عنوان کرد: این تعداد رقبه ثبت سامانه اطلاعاتی شدند که آنلاین و به‎روز است.

رئوف‌سیدنژاد خاطرنشان کرد: گلستان با داشتن 180 هزار رقبه بالاترین میزان رقبات را در کشور دارد به دلیل اینکه رقبات استان مشاعی است و این آمار یک ششم رقبات کل کشور است.

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات رقبات و موقوفات گلستان ثبت سامانه شده‎اند ابراز داشت: این مهم یکی از کارهایی بوده که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام گرفت.

انتهای پیام/2307/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول