اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی‌_اجتماعی اداره‌کل اوقاف کرمانشاه:

5 پروژه عمرانی کرمانشاه در هفته وقف کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی_اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از کلنگ‌زنی پنج پروژه عمرانی در هفته وقف امسال در این استان خبر داد.

5 پروژه عمرانی کرمانشاه در هفته وقف کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن سلیمانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با اصحاب رسانه استان کرمانشاه، ‌اظهار داشت: اگر مردم زیبایی‌های وقف را ببینند و در این راستا اعتمادسازی بیشتری صورت گیرد، قطعاً مردم به سمت و سوی وقف بیشتر خواهند آمد.

معاون فرهنگی_اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: در وقف لازم نیست که حتماً زمین یا مال وقف شود، بلکه هر یک از ما می‌توانیم از لحاظ معنوی با قلم و ... این امر زیبا را به جا آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف، افزود: شعار هفته وقف، «همه واقف باشیم» است، لذا باید همه در این راستا با آن‌چه از توان ما برمی‌آید به این امر بپردازیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: هفته وقف از 21 دی‌ماه شروع می‌شود و تا 27 دی‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: روز اول از هفته وقف، روز تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است و در این روز مسئولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار خواهند داشت؛ همچنین در این روز از یاوران وقف با حضور قاریان، واقفان و هیئت امنای بقاع متبرکه تجلیل به ‌عمل خواهد آمد.

سلیمانی اظهار داشت: نمایشگاه هفته وقف نیز در دانشکده علوم قرآنی در روز نخست هفته وقف برپا خواهد شد.

وی گفت: در روز دوم از هفته وقف، همایش و نشست روحانیان وقف را خواهیم داشت و کارگاه آموزشی ویژه جامعه قرآنی نیز به‌مدت دو روز به منظور ارتقای جایگاه قرآنی تشکیل می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: تجلیل از مقام شامخ آیت‌الله نجومی و حضور کارمندان و مسئولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بر سر مزار وی از برنامه‌های روز دوم خواهد بود.

معاون فرهنگی_اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به نام‌گذاری روز سوم وقف به نام ولایت و تداوم بیداری اسلامی، گفت: در این روز نشست با ائمه جمعه و محفل شهادت امام‌رضا (ع) برپا است.

وی روز چهارم از هفته وقف را روز وقف، اقتصاد و افزایش بهره‌وری موقوفات اعلام کرد و افزود: در این روز پنج پروژه عمرانی کلنگ‌زنی خواهد شد.

سلیمانی گفت: مسابقه ویژه خانواده اوقاف در سه سطح کارمندان، همسران و فرزندان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: وقف، عدالت، نیازهای اجتماعی نام‌گذاری روز پنجم از هفته وقف است که در این روز همایش وقف و رسانه برای نخستین بار در استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد و اهدای 140 دوره کتاب به مدارس و امامزاده‌ها، دیدار با واقفان بیمار سالخورده و برپایی نیت واقف در نمایشگاه نیز از برنامه‌های این روز است.

سلیمانی ادامه داد: روز سه شنبه 26 دی مصادف با روز وقف، قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه است.

معاون فرهنگی_اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: هفتمین روز از هفته وقف، روز وقف توسعه ماندگار نامیده شده که در این روز همایش بانوان واقف برگزار و از سه تن از آنان تجلیل خواهد شد.

انتهای‌پیام/2700/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول