اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه گذشته

انتقال 12 هزار خودرو و موتورسیکلت متخلف به پارکینگ / کاهش 29 درصدی تصادفات فوتی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: در 9 ماه گذشته بیش از 9 هزار دستگاه خودرو و حدود 3 هزار موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

انتقال 12 هزار خودرو و موتورسیکلت متخلف به پارکینگ / کاهش 29 درصدی تصادفات فوتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن فرجی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 9 ماهه امسال تصادفات فوتی در استان آذربایجان‌شرقی به نسبت مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در حالی که 9 ماهه امسال 90 تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای 307 نفر بوده اما با اقدامات صورت گرفته و فرهنگ‌سازی در طول سال این تعداد در 9 ماهه امسال به 218 نفر رسید که در مجموع 29 درصد کاهش نشان می‌دهد.

فرجی اضافه کرد: علت عمده تصادفات جاده‌ای در استان مربوط به سبقت‌های غیرمجاز، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مجاز است.

فرمانده پلیس راه استان آذربایجان‌شرقی در ادامه تصریح کرد: در 9 ماهه امسال بیش از 9 هزار دستگاه خودرو و حدود 3 هزار موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ دلالت داده شدند و همجنین تعداد یک هزار و 766 فقره گواهینامه رانندگی ضبط و 16 مورد راننده متخلف از طریق نمره منفی اعمال قانون شده است.

فرجی تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده‌های مواصلاتی استان از طرف رانندگان و عابران پیاده مهمترین عامل کاهش تصادفات فوتی بوده و امیدواریم با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان نسبت به فرهنگ ترافیک از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس راه‌های آذربایجان‌‌شرقی خواب آلودگی و خستگی را دلیل عمده تصادفات عنوان کرد و گفت: رانندگان از نشستن پشت فرمان بدون استراحت لازم خودداری کنند و بعد از سه یا چهار ساعت رانندگی حتماً توقف کوتاه و رفع خستگی را در برنامه سفرهای خود قرار دهند.

فرجی همچنین وجود تمام امکانات و نیروها را در کنار مشارکت هموطنان موثر و مفید دانست و گفت: داشتن سفری ایمن منوط به مشارکت و همراهی هموطنان و مسافران است و باید فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده درست و ایمن از وسایل نقلیه و مهم‌تر از آن فرهنگ رانندگی مورد توجه تمام هموطنان باشد.

وی از رانندگان خواست تا رانندگی با صبر و حوصله را در اولویت سفرهای خود قرار دهند و از سبقت‌های غیرمجاز اکیداً خودداری کنند.

انتهای پیام/60002/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول