اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی:

بیمارستان پارس‌آباد باید سال آینده به بهره‌برداری برسد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان امر باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد که بیش از 50 درصد پیشرفت دارد اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بیمارستان پارس‌آباد باید سال آینده به بهره‌برداری برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند عصر امروز در نشست بررسی مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام و مهر ماندگار پارس‌آباد اظهار داشت: پروژه‌های مهر ماندگار این شهرستان که در اولویت آن بیمارستان پارس‌آباد قرار دارد، نباید مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد بلکه ضرورت دارد با تزریق اعتبار و شتاب بیشتر این بیمارستان که از ضروریات منطقه است تا پایان دولت دهم تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی با این تعبیر که نباید پروژه‌های مهر ماندگار به خواب ماندگار تبدیل شود، تصریح کرد: مدیران اجرایی استان و شهرستان گاه اهمیت و حساسیت پروژه‌ها را درک نکرده و یا نسبت به آن بی‌اعتنا هستند که بنده از طریق وزرا و مسئولان کشوری پروژه‌های نیمه‌تمام منطقه را پیگیری می‌کنم تا شاهد به سرانجام رساندن بخش عظیمی از آنها بوده و ضعف‌ها و نقص‌های احتمالی را نیز برطرف کنیم.

برومند خاطرنشان کرد: در این زمینه علاوه بر بیمارستان، توسعه فرودگاه پارس‌آباد، اکتشاف نفت مغان، راه‌اندازی گمرکات این شهرستان، ارتقای جایگاه گمرک بیله‌سوار و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام را همچنان مورد پیگیری قرار می‌دهیم تا با همت همه دلسوزان این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

این مسئول تأخیر به وجود آمده و کندی روند اجرایی پروژه‌های مهر ماندگار این شهرستان به ویژه بیمارستان 120 تختخوابی را یادآور شد و اضافه کرد: این پروژه ملی که از مصوبات سفر استانی هیئت دولت است از سال 87 آغاز شده و در این چهار سال تنها 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی مهم‌ترین مشکل این پروژه و دیگر پروژه‌های راکد را تأمین نشدن اعتبار و بی‌توجهی مسئولان استانی نسبت به تکمیل آن اعلام کرد و ادامه داد: عدم تکمیل و تجهیز این پروژه به عنوان مهم‌ترین پروژه درمانی پارس‌آباد به عنوان مهر ماندگار در شرایطی است که شهرستان پارس‌آباد به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان با کمبود شدید امکانات بهداشتی، درمانی رو‌به‌رو است.

*پایان مطالعات اکتشاف نفت مغان در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در مورد مطالعات اکتشاف نفت مغان که سال آینده به پایان می‌رسد، یادآور شد: این عملیات در پی دستور وزیر نفت اجرا شده و کارشناسان با گمانه‌زنی‌ها و نمونه‌برداری در مناطق مختلف نسبت به تعیین میزان احتمالی ذخایر نفت و مقرون به صرفه بودن استخراج آن اقدام می‌کنند.

وی گفت: با توجه به مطالعات مقدماتی اکتشاف نفت مغان که ده‌ها سال پیش نیز انجام شده وجود ذخایر نفتی در منطقه قطعی است اما برآورد میزان دقیق آن نیاز به بررسی تکمیلی دارد.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه هم‌اکنون یک شرکت فرانسوی و روسی اکتشاف نفت مغان را در دست مطالعه دارند، افزود: مطالعات این طرح چهار سال به طول انجامیده است.

برومند در ادامه سخنان خود به شبانه‌روزی شدن گمرک بیله‌سوار اشاره کرد و اظهار داشت: این گمرک تنها گمرک فعال این استان بوده که در توسعه منطقه بسیار مؤثر و راهگشاست.

انتهای پیام/62001/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول