اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرارسیدن دهه فجر

48 روستای اردبیل از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: همزمان با گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 48 روستای استان اردبیل از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

48 روستای اردبیل از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات آبرسانی روستایی مشگین‌شهر اظهار داشت: برای آبرسانی به این روستاها بیش از 9 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و در قالب مجتمع‌ها و پروژه‌های تک‌روستایی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اضافه کرد: با آبرسانی به 48 روستای محروم و دورافتاده استان اردبیل در دهه فجر 23 هزار نفر جمعیت روستایی زیرپوشش خدمات آبفای روستایی قرار می‌گیرند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه 78 درصد جمعیت روستایی استان اردبیل از این نعمت برخوردار هستند بیان داشت: انتظار می‌رود تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان جمعیت برخوردار استان به 90 درصد ارتقا یابد.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 23 پروژه آبرسانی به شکل مجتمع در سطح استان اردبیل در حال اجراست خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت امور آب اردبیل در تکمیل سدهای در حال احداث سعی شده مجموعه‌های آبرسانی روستایی تعبیه شود.

وی تصریح کرد: از این طرح‌های آبرسانی با پوشش 23 هزار نفر جمعیت روستایی همزمان با دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اضافه کرد: هم اکنون 78 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حیدرزاده معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در این جلسه از آغاز مطالعات آبرسانی از سدهای سامانلو و اهل ایمان برای مشگین شهر خبر داد.

سید حمیدعباداللهی سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر هم با بیان اینکه طرح جدید آبرسانی به 89 روستای شهرستان در دستور کار فرمانداری قرار گرفته خواستار مطالعات جامع تامین آب شرب شهری، روستایی و صنعتی این شهرستان شد.

انتهای پیام/62003/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول