اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مرزن‌آباد:

35 درصد جغرافیای مرزن‌آباد فاقد کارایی شهری است

خبرگزاری فارس: شهردار مرزن‌آباد گفت: در حال حاضر بیش از 35 درصد از اراضی محدوده قانونی شهر به‌علت قرار گرفتن در اراضی ملی و املاک دولتی و همچنین حاشیه رودخانه‌ها و شیب تند، عملا فاقد کارایی برای توسعه شهر است.

35 درصد جغرافیای مرزن‌آباد فاقد کارایی شهری است

جعفر ردایی شهردار مرزن‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان چالوس گفت: شهر مرزن‌آباد با توجه به موقعیت گردشگری و توریستی، نیاز به طرح جامع ویژه دارد.

ردایی افزود: در حال حاضر بیش از 35 درصد از اراضی محدوده قانونی شهر به‌علت قرار گرفتن در اراضی ملی و املاک دولتی و همچنین حاشیه رودخانه‌ها و شیب تند، عملا فاقد کارایی برای توسعه شهر هستند.

وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه و اطراف شهر شاهد رشد ساخت و سازهای فراوان و غیرمجاز هستیم، ادامه داد: با توجه به موقعیت گردشگری مرزن‌آباد و هزینه‌های فراوان عمرانی برای شهرداری از جمله احداث خیابان اصلی شهر، نیاز به این دارد که در بحث طرح جامعی که در دست اقدام است مرزن‌آباد به‌صورت منطقه ویژه دیده شود.

ردایی تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاهای بسیار نزدیکی به شهر داریم، بعضا ساخت و سازهایی با کاربری‌های ویلایی و به صورت غیراصولی صورت می‌گیرد که هیچگونه عوارضی به شهرداری پرداخت نمی‌شود، در حالی که از خدمات آب، برق،  تاکسی و خدمات آموزشی و اداری و ... شهر بهره‌برداری می‌کنند بدون اینکه عوارض به شهرداری پرداخت کنند.

شهردار مرزن‌آباد با تاکید بر اینکه تهیه طرح هادی فعلی که در حال اجراست ضمن اینکه مشکلات زیادی دارد فاقد کارایی لازم است، گفت: از مسئولان راه و شهرسازی خواستاریم در طرح جامع جدید، مرزن‌آباد را با توجه به موقعیت گردشگری و رونقی که ساخت و ساز در مناطق مرتفع و تپه‌ای اطراف و حوزه نفوذ شهر دارد به‌صورت ویژه ببینند.

انتهای پیام/86019/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول