اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون مطرح کرد

پرهیز از روش‌های غربی در پیشگیری از جرم

خبرگزاری فارس: امام جمعه کازرون گفت: پرهیز از راه حل‌های غربی و به اصطلاح روشنفکرانه اصلی‌ترین عامل در امر پیشگیری از وقوع جرم است.

پرهیز از روش‌های غربی در پیشگیری از جرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در آیین افتتاح چهارمین کارگاه منطقه‌ای علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم استان فارس با بیان اینکه بزرگترین آسیب امروز جامعه ما کمرنگ شدن روحیه عفو و پایین بودن آستانه تحمل است، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی را باید جدی گرفت چرا که بی‌توجهی به آنها زمینه تبدیل آسیب‌ها به جرم و ازدیاد جرائم را فراهم می‌کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در قوه قضائیه کشور در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم افزود: دستگاه قضائی رویکرد جدی‌تری نسبت به گذشته در مقوله پیشگیری از وقوع جرائم در پیش گرفته است.

خرسند با بیان اینکه در جامعه شاهد آسیب‌های مختلفی هستیم خاطرنشان کرد: در عرصه‌های فرهنگ، اقتصادی و سیاست، آسیب‌های جدی وجود دارد که اگر درمان نشود همین آسیب‌ها تبدیل به مشکلات فراوان می‌شود.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: اگر روحیه عفو و گذشت و بالا بردن آستانه تحمل در تمام سطوح جامعه به ویژه در سطح کلان و در میان مسئولان و مدیران ارشد جامعه افزایش یابد و از بگو مگوهای غیرضروری پرهیز شود این روحیه در سطوح عمومی و پائین جامعه نیز تغییر می‌یابد.

این مسئول تشکیل جلسات و شیوه کاربردی و دوری از کلی‌گویی و پرداختن به مصادیق و تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی و ارائه راه‌کارهای کاربردی را مفید ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم نیازمند یک عزم ملی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که تأکید فرمودند، «تمام دستگاه‌ها موظف به همکاری با قوه قضائیه در راستای پیشگیری از وقوع جرم هستند» اضافه کرد: با توجه به ابعاد گسترده امر پیشگیری از وقوع جرم، قوه قضائیه و نیروی انتظامی نمی‌توانند بدون جلب مشارکت سایر ادارات و نهادها و مردم در این راستا اقدامات اساسی انجام دهند.

وی در جمع مسئولان ادارات، نهادها و سازمان‌های اجرایی، فرهنگی، اقتصادی، قضائی و انتظامی شهرستان‌های غرب استان فارس اساسی‌ترین راه حل پیشگیری از وقوع جرم را آگاهی‌بخشی دینی و تقویت باورهای دینی مردم خواند.

امام جمعه کازرون اظهار کرد: اگر در اعتقادات دینی مردم تقویت و در یک کلام تقوای مردم افزون شده و دین در نهاد آنان ملکه شود، برکات از آسمان به زمین نازل می‌شود.

خرسند پرهیز از شعارگرایی، ارائه راه‌کارهای کارشناسی و عملیاتی کردن راه‌کارهای مذهبی و به ویژه پرهیز از راه حل‌های غربی و به اصطلاح روشنفکرانه را اصلی‌ترین عوامل موفقیت دستگاه‌ها در امر پیشگیری از وقوع جرم خواند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول