اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار استان یزد:

86 مجتمع آبرسانی روستایی در یزد احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از احداث 86 مجتمع آبرسانی روستایی در استان یزد خبر داد و گفت: تعدادی از این مجتمع‌ها احداث شده و بخش دیگری از آنها نیز در حال احداث است.

86 مجتمع آبرسانی روستایی در یزد احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا حاتمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان یزد و مدیران عامل بخش آب و برق استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر از جمعیت 55هزار و 126 خانوار روستایی زیر پوشش آبفار استان یزد، بیش از 52 هزار خانوار از آب شرب و بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد منابع پایدار آب و بهداشت آب شرب روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از سال 86 تا پایان سال 90 بیش از 94 میلیارد تومان اعتبار داشته که با بخشی از این اعتبار، بیش از 86 مجتمع آبرسانی روستایی در مناطق مختلف استان یزد ایجاد کرده است.

وی حفر 135 حلقه چاه، بازسازی 42 چشمه و 745 کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی را نیز از اقدامات انجام شده در روستاها برشمرد.

حاتمی همچنین از ایجاد 144 مخزن با ظرفیت 58هزار مترمکعب و 423 منبع آبی  ایجاد شده در روستاهای استان یزد خبر داد و افزود: در استان یزد 660 روستا از نعمت آب برخوردارند و بقیه روستاها نیز زیر پوشش مجتمع‌های آبرسانی قرار خواهند گرفت.

وی از مهم‌ترین مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان یزد به مجتمع ولایت یک‌، دو و سه اشاره کرد و گفت: این مجتمع‌ها تقریبا در تمامی شهرستان‌ها و دهستان‌های مهم استان یزد، ایجاد شده که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به مزرعه عرب ابرکوه، مجتمع آبرسانی بخش بهمن ابرکوه، مجتمع ترک آباد اردکان، مجتمع عقدا، مجتمع روستایی سبزدشت بافق، مجتمع گاریزات، مجتمع غدیر تفت، مجتمع سانیچ تفت، بختیاری و شهریاری خاتم، ترکان و هرابرجان خاتم، کوثر صدوق، زمزم و کویر طبس، تنگ‌ چنار مهریز، مهرآباد و رکن آباد میبد و ... اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد همچنین از تلاش آبفار برای ایجاد شبکه جمع‌‌آوری و تصفیه فاضلاب در روستاها خبر داد و افزود: روستای اسلامیه به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده و هم‌اکنون مطالعات آن در دست انجام است.

حاتمی همچنین با اشاره به شاخص مطلوبیت کلر در آبرسانی روستایی خاطرنشان کرد: در سطح روستاهای کل کشور، میزان شاخص مطلوبیت کلر 92 درصد است اما وضعیت استان از میانگین کشوری بهتر و 96 درصد است.

وی تاکید کرد: آب‌های روستایی یزد نیز به لحاظ میکروبی نیز عاری از میکروب هستند و این مهم توسط آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌های ناظر به طور دائم مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

حاتمی یادآور شد: در همین راستا آزمایشگاه‌های میکروبی و شیمیایی بسیاری در استان یزد احداث شده که آخرین آن به تازگی در شهرستان ابرکوه راه‌اندازی شده است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد همچنین با اشاره به آبرسانی به روستاهای فاقد منابع آبی عنوان کرد: سال گذشته آبرسانی به 500 روستا به دلیل خشکسالی به طور سیار انجام شد اما امسال امیدواریم با بارش‌های خوب پاییزه، آبرسانی سیار در استان یزد به حداقل ممکن برسد.

در ادامه این نشست مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و آب منطقه‌ای و مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای یزد به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

این نشست‌های دوره‌ای به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار می‌شود و در هر نشست یکی از معاونان استاندار با مدیران حوزه معاونتی خود به طور مشترک به سئوالات خبرنگاران استان پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/2464/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول