اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی تایباد تاکید کرد

استفاده از ظرفیت‌های طبیعی تایباد در تولید هوای پاک

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی تایباد گفت: باید از استعدادها و ظرفیت‌های طبیعی شهرستان که نقش بسیار مهمی در تولید هوای پاک دارند، به نحو مطلوب استفاده شود.

استفاده از ظرفیت‌های طبیعی تایباد در تولید هوای پاک

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد احمدرضا آور ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته هوای پاک با اشاره به ضرورت توجه به محیط زیست اظهار کرد: معیشت انسان‌ها با محیط زیست سالم گره خورده است.

بخشدار مرکزی تایباد نسبت به رعایت موازین زیست محیطی توسط کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در راستای حفاظت محیط زیست هشدار داد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت واحدهای معدنی و واحد سنگ‌شکن در شهرستان نسبت به رعایت موازین زیست محیطی توسط کارخانه‌ها و کارگاه‌ها هشدار داد و خواستار جانمایی مناسب شهرک صنعتی با توجه به مسائل زیست محیطی شد.

آور از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست در اموری همچون نگهداری از مراتع و جنگل‌ها؛ دفن زباله، کنترل دقیق وسایل نقلیه دودزا و معاینه فنی با دستگاه‌های متولی حفاظت از محیط زیست همکاری کنند.

وی افزود: باید از استعدادها و ظرفیت‌های طبیعی شهرستان که نقش بسیار مهمی در تولید هوای پاک دارد، به نحو احسن استفاده شود.

بخشدار مرکزی تایباد با اشاره به وجود کانون بحران شن‌های روان در بخش مرکزی شهرستان کاشت درختان و تاغ کاری و نگهداری بهینه از درختان کاشته شده در سال‌های قبل را در بحث تثبیت شن‌های روان و پاکیزگی هوا بسیار مؤثر عنوان کرد و افزود: همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی متولی حفاظت از محیط زیست از مهم‌ترین اموری است که مانع تخریب محیط زیست و آلودگی محیط و سوءاستفاده سودجویان می‌شود.

وی مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست را بسیار مهم خواند و گفت: همکاری شهرداری‌ها در مورد چمن کاری و مشارکت مردم تا حدود زیادی از گرد و غبار و آلودگی هوا و مشکلات جانبی آن خواهد کاست.

آور در ادامه خواستار اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر به مردم در مورد حفظ منابع طبیعی شد.

محمد مظلوم‌پناه رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد نیز در این جلسه زنگ هوای پاک و بازدید از گونه‌های درنای خاکستری که جزو گونه‌های خاصی است که هر ساله به صورت مهاجر مهمان زیستگاه‌های طبیعی تایباد می‌شوند را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته هوای پاک اعلام کرد.

انتهای پیام/70004/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول