اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آوج تأکید کرد

ضرورت تجلیل از واقفان برای اثر‌گذاری میراث وقف

خبرگزاری فارس: فرماندار آوج بر ضرورت تجلیل از واقفان برای اثر‌گذاری میراث وقف به عنوان نهادی ماندگار تأکید کرد.

ضرورت تجلیل از واقفان برای اثر‌گذاری میراث وقف

سیدعبدالله موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با بیان اینکه وقف از مختصات نظام حقوقی و اقتصادی در دین مبین اسلام است، اظهار داشت: وقف در اسلام دارای ویژگی‌های مختلفی است که سبب ارزشمندی این مهم در جامعه اسلامی شده است.

وی افزود: وقف عملی صالح و باقی، مصداق روشنی از تعاون، انفاقی عاری از منت، احسانی خالی از اذیت و نیز به دور از تحقیر شخصیت دیگر افراد، تصدقی دایمی، مستمر و نیز بی‌ریا و همچنین وامی بدون اضطراب و تکاثر بنابر آیات یک و دو سوره مبارکه تکاثر در قرآن کریم است.

فرماندار آوج با بیان اینکه در فرهنگ وقف از بروز اختلافات طبقاتی به صورتی معقول مبارزه شده و جلوگیری به عمل می‌آید، تصریح کرد: باید گفت که سنت وقف بنابر آیه 20 سوره مبارکه مزمل همانند برگ سبزی برای انسان است که برای آخرت در وی ذخیره شده و در دنیا نیز استمرار می‌یابد.

این مسئول با اذعان به اینکه اهدای وقف عاملی است که نام واقف را نیز جاودان ساخته و وی را به نوعی در دنیا و آخرت سربلند می‌کند، بیان داشت: وقف در هر صورت به عنوان یکی از پدیده‌های مهم اجتماعی و فرهنگی جهان اسلام و نیز از ابزارهای دست‌یابی به توسعه در جوامع اسلامی است.

وی پیرامون برکات و دستاورد‌های سنت و فرهنگ ارزشمند وقفی در جامعه اسلامی تصریح کرد: این سنت نیکو می‌تواند در گسترش علم، دانش و فناوری در سطح جامعه نقش سازنده‌ای را داشته و سبب اقتدار اسلامی شود.

موسوی با اشاره به محور‌های رشد و وقف اذعان داشت: اجرای علمی و شفاف نیات واقفان از سوی متولیان موقوفات و ادارات اوقاف و نیز تجلیل مستمر از نیکوکاران و تشویق آنها برای انفاق مال از جمله راه‌هایی است که زمینه رشد و توسعه این نهاد اجتماعی را فراهم کرده و اثر‌گذار‌تر جلوه می‌دهد.

این مسئول تبیین برکات وقف برای عامه مردم را وظایف نهاد‌های فرهنگی دانست و متذکر شد: امیدواریم با تلاش یکپارچه زمینه برای گسترش فرهنگ وقف روز‌به‌روز در جامعه اسلامی مهیا شده و رونق بخشیده شود.

انتهای پیام/77005/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول