اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

وقف در ایران سابقه‌ تاریخی و طولانی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: وقف در ایران سابقه‌ای تاریخی و طولانی دارد و در بسیاری موارد موقوفات جنبه دینی، مذهبی و اجتماعی به خود گرفته و این نشان می‌دهد که اسلام یک دین اجتماعی است.

وقف در ایران سابقه‌ تاریخی و طولانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در جلسه هفته وقف این شهرستان با استناد به آیات و روایات به مسئله وقف در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: صدقه، باقیات و صالحات و انفاق از جمله مسائلی است که قرآن بارها به آنها اشاره داشته و در این راستا نبی مکرم اسلام(ص) و امیر مؤمنان(ع) بارها اموال و دارایی شخصی خود را در راه خدا وقف کردند.

وی بیان داشت: حضرت علی(ع) خود به حفر چاه و احداث نخلستان اقدام می‌کرد و پس از به بار نشستن آن را برای استفاده عمومی و در راه خدا وقف می‌کرد.

صالح‌نیا بیان داشت: وقف در ایران سابقه‌ای تاریخی و طولانی دارد و در بسیاری موارد موقوفات جنبه دینی، مذهبی و اجتماعی به خود گرفته و این نشان می‌دهد که اسلام یک دین اجتماعی است که انسان‌ها را برای کمک به همنوعان خود دعوت می‌کند.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: بسیاری از قنوات، مدارس، کاروان‌سراها، بیمارستان‌ها، حوض انبارها، مدارس علمی و دینی و ... نتیجه موقوفات مردمی است که یا به صورت مستقیم به این منظور ساخته و وقف و یا پس از ساخت در این راه وقف شده‌اند.

رضا مطیع‌دولت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان در این جلسه اظهار داشت: هفته وقف از 20 دیماه آغاز و تا 27 دیماه جاری ادامه دارد و در این راستا مراسم روضه‌خوانی در امامزاده بی‌بی‌خاتون، امامزاده سلیمان‌شاه و مسجد جامع بخش طغرالجرد برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: محفل انس با قرآن در دومین شب از هفته وقف با حضور قاریان کشوری و استانی در مسجد جامع کوهبنان واقع در محله انصار برگزار می‌شود.

مطیع‌دولت برگزاری همایش وقف، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی قبور مطهر شهدا، اختصاص منابر روضه‌خوانی به موضوع وقف، اختصاص بخشی از خطبه نماز جمعه به اهمیت وقف در اسلام، توزیع کتب احکام وقف و احسان ماندگار در بین نمازگزاران جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته وقف برشمرد.

وی بیان داشت: همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، زیارت پیامبر از راه دور با حضور عاشقان و ارادتمندان به آن بزرگوار در حسینیه سیدالشهدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80012/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول