اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر امور روستایی استان خبر داد

توقف رشد منفی جمعیت روستایی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی همدان گفت: از سال 75 تا 85 جمعیت روستایی استان با رشد 16.7 درصد منفی مواجه شد اما از سال 85 تا 90 رشد منفی جمعیت روستایی متوقف شده است.

توقف رشد منفی جمعیت روستایی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کیوان کاظمی‌مستقیم بعد از ظهر امروز در نشست استاندار همدان با دهیاران استان با اشاره به اینکه استان همدان 716 هزار نفر جمعیت روستایی دارد،افزود: رشد جمعیت استان 3.2 است که رشد جمعیت شهری6.1 و در روستاها  منفی هشت درصد نسبت به سال 85 است.

وی در ادامه به رشد جمعیت روستایی استان از سال 1355 تا 1390 اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 55 تا 65 استان 23.5 درصد رشد جمعیت داشته و از سال 65 تا 75 به 1.2 درصد رشد جمعیت کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی همدان اضافه کرد: از سال 75 تا 85 جمعیت روستایی استان با رشد 16.7 درصد منفی مواجه شده و از سال 85 تا 90 رشد منفی جمعیت روستایی متوقف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان تحصیلات دهیاران تصریح کرد: دهیاران زیر دیپلم در استان 2 درصد و در سطح کشور 16 درصد است و مدرک تحصیلی دیپلم دهیاران در استان 60 درصد، فوق دیپلم 12 درصد و لیسانس و بالاتر 26 درصد است.

کاظمی‌مستقیم ادامه داد: از تعداد یک هزار و 175 روستای استان 60 درصد آنها دهیاری فعال دارند و از نظر جمعیتی 88 درصد روستاها دارای دهیاری هستند و فقط 12 درصد از جمعیت روستایی استان فاقد دهیاری است. 

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد 597 روستا دهیاری فعال داشتند که با مساعدت فرمانداری‌ها به 624 دهیاری افزایش یافت و امیدواریم به زودی بقیه روستاهای فاقد دهیاری زیر پوشش دهیاران قرار گیرند.

مدیر کل دفتر امور روستایی همدان در ادامه به مهمترین اقدامات دفتر امور روستایی و شوراهای استان در خصوص دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: انجام و تکمیل شناسه ملی دهیاری‌های فعال تا پایان سال جاری، از 645 روستای استان تعداد 370 دهیاری درجه‌بندی شده‌اند و خرید ماشین‌آلات برای دهیاران از برنامه‌های انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کد پستی 10 رقمی در روستاها پیشرفت خوبی نداشته است، ادامه داد: پیگیری و ثبت اطلاعات بودجه دهیاری‌ها در سایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سال 85 تا 90 از دیگر اقدامات انجام شده است.

کاظمی‌مستقیم خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری هفت دوره آموزشی در سطح استان، تشکیل بانک اطلاعات دهیاری‌ها، بررسی و اولویت‌بندی واگذاری خودروهای آتش‌نشانی و بررسی و تعیین نقاط حادثه‌خیز استان با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط مهمترین برنامه‌های انجام شده در سال جاری است.

انتهای پیام/2499/ج20/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول