اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

99 درصد قتل‌های کرمانشاه احساسی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: بیش از 99 درصد وقوع جرائم قتل جنبه امنیتی ندارد و بیشترین عامل قتل‌ها در استان مسائل اختلافی و احساسی است.

99 درصد قتل‌های کرمانشاه احساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار کریم کشوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه با اشاره به خدمات 9 ماهه نیروی انتظامی استان، اظهار کرد: پلیس استان در دو بخش خدماتی و انتظامی به مردم ارائه خدمت می‌کند.

کشوری تصریح کرد: در بخش خدماتی حوزه راهنمایی و رانندگی پلیس فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی استان در 9 ماه سال‌جاری در استان 834 گواهینامه پایه یک قدیم، 381 گواهینامه پایه یک جدید و 6 هزار و 815 گواهی‌نامه پایه دوم صادر کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: هزار و 371 مورد گواهینامه موتورسیکلت و هزار و 114 گواهینامه ویژه نیز صادر شده است، همچنین 125 تعویض پلاک خودرو، ‌بیش از 63 هزار نقل و انتقال خودرو، ‌2 هزار و 950 مورد اسقاط و به‌طور کلی راهنمایی و رانندگی استان بیش از 118 هزار و 122 مورد خدمت به مردم ارائه کرده است.

وی افزود: در سال‌ جاری 34 هزار و 627 گذرنامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد رشد را نشان می‌دهد.

کشوری با اشاره به اینکه در طی سال‌ جاری 101 هزار و 681 مورد بازرسی محسوس از امکان در استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: 7 هزار و 519 مورد بررسی صلاحت نیز انجام شده است.

وی گفت: در سطح استان کرمانشاه با 10 هزار و 694 صنف پلمب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 328 درصد رشد را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در طی 9 ماه گذشته 38 درصد برخورد با اراذل و اوباش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و در زمینه تجهیزات ماهواره‌ای 20 هزار و 567 مورد تجهیزات غیرقانونی کشف و ضبط شده که نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در طی این مدت 227 هزار و 498 مورد اقلام ضدفرهنگی کشف و با 4 هزار و 259 ایجاد کننده آلودگی صوتی برخورد شده است.

کشوری در ادامه به ارائه آماری از جرائم جنایی پرداخت و گفت: وقوع قتل در استان 30 درصد کاهش داشته و بیش از 99 درصد وقوع جرائم قتل جنبه امنیتی ندارد و بیشترین عامل قتل‌ها در استان مسائل اختلافی و احساسی است.

کشوری اظهار کرد: پلیس آگاهی استان جزو پلیس‌های فعال استان است که سال گذشته موفق شد عنوان پلیس آگاهی قهرمان را از آن خود کند.

وی گفت: سرقت اتومبیل در استان 30 درصد افزایش داشته و در مجموع سرقت‌های مهم در استان با هفت درصد کاهش روبرو بوده است و کشفیات سرقت‌های مهم توسط پلیس 69 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گفت: در 9 ماهه اول سال‌جاری  85 درصد کشف جرائم اقتصادی همچون زمین‌خواری، ‌اختلاس، احتکار، فرار از مالیات و استفاده غیرمجاز از تسهیلات بانکی به ارزش ریالی 12 میلیارد تومان داشته‌ایم که 114 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: طی سال‌ جاری 52 طرح در استان اجرا شده که نشان از تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی در استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/2700/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول