اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برف در راه است

کاهش 15 درجه‌ای دمای هوای‌ اردبیل

خبرگزاری فارس: بعد از چند روز وزش تندباد در مناطق مختلف استان اردبیل از اواخر امروز بارش برف در مناطق مختلف استان اردبیل شروع شده است.

کاهش 15 درجه‌ای دمای هوای‌ اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان از عصر امروز بارش در مناطق شمال و جنوب استان اردبیل آغاز شده و به تدریج از فردا به مناطق مرکزی استان گسترش می‌یابد.

بر همین اساس هم اکنون بارش برف در بسیاری از نقاط این استان شروع شده به طوریکه با ریزش هوای سرد از عرض‌های بالاتر دمای هوا در سطح استان بین پنج تا 15 درجه کاهش یافته و به تدریج این بارش نقاط مختلف استان را در بر می‌گیرد.

بارش برف، کولاک و یخبندان در گردنه‌ها به ویژه گردنه الماس و نواحی کوهستانی سبب اختلال در تردد وسایط نقلیه در جاده‌ها می‌شود.

هواشناسی استان همچنین اعلام کرد در نقاط مه‌خیز این استان به ویژه گردنه حیران، اتوبان اردبیل – نمین، محور نیر به سراب، گردنه صائین، راه خلخال به اسالم، گردنه الماس، راه رضی به گرمی، گردنه لنگان به ویژه در اوایل شب و صبح مه غلیظی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از این رو از رانندگان خواسته شده از تردد غیر ضرور اجتناب کرده و در صورت نیاز خودروی خود را به چراغ‌های مه‌شکن تجهیز و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

به دنبال ورود یک سامانه بارشی به استان، راه و شهرسازی استان اردبیل نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی این استان باز بوده و رفت و آمد در آن جریان دارد اما به دلیل لغزنده بودن جاده‌های مناطق بارشی و سردسیر از رانندگان خواسته شده احتیاط را رعایت کرده و قبل از آغاز سفر و تردد در محورهای مواصلاتی خودروی خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز کنند.

در حالی که 20 روز از اولین ماه فصل زمستان می‌گذرد این دومین بار است که بارش برف اتفاق می‌افتد در حالی که در سال‌های گذشته سرمای دی ماه اردبیل مشهور بوده و امسال بیشتر ایام با هوای مناسب و گاه همراه با وزش باد سپری شده در حالی که بسیاری از کشاورزان و تولیدکنندگان این استان همچنان چشم انتظار رحمت الهی هستند.

انتهای پیام/62006/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول