اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هواشناسی کرمان اعلام کرد:

بارش 77 میلی‌متر باران در کرمان / کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما

خبرگزاری فارس: کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری 77.2 میلی‌متر بارندگی در شهرستان کرمان داشتیم در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 16.2 میلی‌متر بوده است.

بارش 77 میلی‌متر باران در کرمان / کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما

میترا یاوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه در اکثر مناطق استان کرمان بارش باران را طی امروز و فردا داریم، اظهار داشت: در مناطق کوهستانی بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی از کاهش پنج تا هشت درجه‌ای دما طی امروز و امشب در استان خبر داد و بیان داشت: بعد از ظهر و فردا شاهد وزش باد عمدتا در مناطق جنوبی استان کرمان هستیم.

یاوری با اشاره به میزان بارندگی سال زراعی جاری و گذشته در کرمان عنوان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری 77.2 میلی‌متر بارندگی در شهرستان کرمان داشتیم در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 16.2 میلی‌متر بوده است.

وی گفت: در سال زراعی جاری شهرستان رابر با 128.1 میلی‌متر بارندگی بیشترین بارندگی استان را و بردسیر با 14.2 کمترین بارندگی را داشته است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان ابراز داشت: با توجه به کاهش دما به کشاورزان توصیه می‌‌شود برای جلوگیری از یخ‌زدگی به نگهداری صحیح ادوات کشاورزی و تخلیه لوله‌های سمپاشی و جمع‌آوری سیستم‌های آبیاری تحت فشار اقدام کنند.

یاوری به گلخانه‌داران توصیه کرد، نسبت به تهیه و تدارک سوخت مناسب و اطمینان از کارایی سیستم‌های گرمایشی اقدامات لازم را به عمل آورند و در روزهای ابری از مصرف کودهای شیمیایی در گلخانه‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه باغداران نیز با توجه به سرد شدن هوا اقدام به برداشت سریع مرکبات و ذخیره‌سازی مناسب آنها کنند، تصریح کرد: با توجه به دمای پایین اعماق خاک و کاهش جذب توسط ریشه و احتمال مسمومیت گیاه به کشاورزان توصیه می‌شود تغذیه خاکی را کاهش داده و تغذیه گیاه خود را از طریق محلول پاشی جبران کنند.

یاوری گفت: با توجه به اتمام تاریخ کاشت در مناطق سردسیر و معتدله سرد و همچنین مناطق گرمسیر و نیمه ‌گرمسیر از هر گونه کشت به دلیل کاهش شدید درجه حرارت سطح خاک خودداری شود.

وی عنوان کرد: با توجه به کاهش دما، کشاورزان و باغداران در صورت امکان ضمن انجام عملیات شخم، نسبت به آبیاری غرقابی باغ‌ها و مزارع خود اقدام کنند تا فرم زمستان گذران آفات موجود در خاک با شخم و یخ‌آب زمستانه از بین برود.

انتهای پیام/80020/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول