اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امور صنایع و معادن گیلان خبر داد

استخراج 5 میلیون تن مواد معدنی در گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از استخراج 5 میلیون تن مواد معدنی با افزایش 38 درصدی در استان خبر داد.

استخراج 5 میلیون تن مواد معدنی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کریم توکل‌نیا پیش از ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به استخراج مواد معدنی در استان اظهار کرد: در 9 ماه نخست امسال میزان استخراج مواد معدنی از معادن گیلان به حدود پنج میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 38 رشد داشته است.

سرپرست معانت امور صنایع و معادن این سازمان، عمده مواد استخراج شده از معادن استان شامل سنگ لاشه، شن و ماسه، سنگ آهک، سیلیس و مارن بوده است.

وی افزود: در مدت زمان مذکور 9 فقره پروانه بهره‌برداری مواد معدنی نیز صادر شده که پیش‌بینی اشتغال مستقیم آنها 152 نفر است.

توکل‌نیا صدور تعداد 5 فقره پروانه اکتشاف و 7 فقره گواهی کشف مواد معدنی نیز در استان را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و تصریح کرد: میزان ذخائر مشکوفه در مدت مذکور بالغ بر 28 میلیون تن بوده است.

وی صدور 242 فقره مجوز برداشت موقت مواد معدنی گیلان در مدت مذکور را از دیگر اقدام‌های حوزه معاونت امور صنایع و معادن ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول