اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس:

کارگران معدن آزادشهر دوشنبه آینده در محل کار خود حاضر شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس گفت: کارگران معدن زغال‎سنگ آزادشهر که از مهرماه سال‌جاری بیکار شده بودند از صبح دوشنبه در محل کار خود حاضر و مشغول به کار شوند.

کارگران معدن آزادشهر دوشنبه آینده در محل کار خود حاضر شوند

رضا صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به بازدیدی که اواخر هفته گذشته به اتفاق معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از معادن زغال‌سنگ محدوده شهرستان آزادشهر داشتیم مقرر شد با پیگیری و مساعدت این وزارتخانه مشکلات این معادن مرتفع و مطالبات مربوط به این معادن در اختیار پیمانکاران و کارفرمایان قرار بگیرد تا آنها هم نسبت به ساماندهی کارگران و پرداخت مطالبات آنها اقدامات لازمه را انجام و کارگرانی که از مهر ماه سال‌جاری از کار بیکار شده‎اند مجدداً به سر کار خود برگردند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد نماینده شورای کارگری به 84 کارگر بیکار شده این معدن اعلام کنند تا صبح دوشنبه به محل کار خود مراجعه و با عقد قرارداد کاری جدید مشغول به کار شوند.

4 درصد حق بیمه بازنشستگی کارگران معادن واریز می‎شود

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: عدم پرداخت چهار درصد حق بیمه بازنشستگی کارگران معادن این حوزه انتخابی یکی دیگر از دغدغه‎های کارگران این بخش بود که با توجه به داشتن یک کار سخت در هنگام بازنشستگی با مشکلات زیادی برخورد می‎کردند که در جلسه‎ای با حضور نماینده تامین اجتماعی و اداره کار مقرر شد این مبلغ به حساب تامین اجتماعی واریز شود تا ضمن به حداقل رسیدن مشکلات کارگران،‌ آنان از این بابت ناراحتی نداشته باشند.

مشکلات انتقال برق‎شهری به معادن زغال‌سنگ النگ رامیان حل می‎شود

صابری اضافه کرد: مشکلات مربوط به انتقال برق شهری به معادن زغال‌سنگ النگ رامیان هم با مساعدت وجیه‎الله جعفری معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت به زودی حل خواهد شد و با واریز مبلغی از سوی این وزارتخانه به حساب شرکت توزیع برق عملیات برق‎رسانی این معدن به طول 18 کیلومتر آغاز و در کمترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد تا کارفرمایان و پیمانکاران مجبور به استفاده از ژنراتور نباشند.

وی ادامه داد: در جلسه‎ای که در دو ماه آینده در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‎شود نتایج مصوبات این سفر بررسی خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‎های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دو معدن زغال‌سنگ با ظرفیت اشتغالزایی برای 420 نفر در سطح شهرستان آزادشهر شناسایی و به زودی به بهره‎برداری خواهد رسید.

معدن زغال‎سنگ وطن‎سه به زودی با مدیریت دولتی به بهره‎برداری می‎رسد

صابری اظهار داشت: معدن زغال‎سنگ وطن‎سه دارای بیش از 2 میلیون تن ذخیره زغال‌سنگ، قابلیت اشتغالزایی برای 300 نفر را دارد که با توجه به پیگیری‎های به عمل آمده و صدور مجوزهای لازم به زودی افتتاح و با مدیریت مستقیم بخش دولتی به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که به اتفاق وجیه‎الله جعفری معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از منطقه داشتیم مقرر شد معدن از کار افتاده قشلاق نیز با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت تجهیز شود تا با توجه به قابلیت اشتغالزایی 120 نفری بتواند بخش دیگری از جوانان جویای کار حوزه انتخابی را مشغول به کار کند، ضمن اینکه مطالعات اولیه برای احداث یک کارخانه زغالشویی در منطقه آغاز و تا دو ماه آینده نتایج آن مشخص خواهد شد که امیدواریم زمینه احداث این کارخانه در کنار کک‎سازی فراهم و تعداد دیگری از جوانان ما مشغول به کار شوند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مربوط به کارگران معادن زغال‌سنگ اذعان داشت: تمهیدات لازم اندیشیده شده و 84 کارگری که از مهرماه سال‌جاری بیکار شده بودند از صبح دوشنبه همین هفته در محل کار خود حاضر و مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/2307/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول