اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برف و کولاک اردبیل را فرا گرفت / خودنمایی زمستان با تاخیر 20 روزه

خبرگزاری فارس: در بیست و یکمین روز از نخستین ماه زمستان در حالی که مردم اردبیل چشم انتظار بارش‌ها و رحمت‌ الهی بودند از امروز زمستان خودنمایی کرده و اکثر شهرهای استان اردبیل را برف و کولاک فرا گرفته است.

برف و کولاک اردبیل را فرا گرفت / خودنمایی زمستان با تاخیر 20 روزه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بارش برف که در چهار شهر استان اردبیل اهالی را خوشحال کرده و لطافت خاصی به آب و هوا بخشیده است هم‌اکنون نیز ادامه دارد و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش‌ها تا اواخر وقت جمعه ادامه می‌یابد و به دنبال آن بروز پدیده یخبندان شدید در سطح معابر و گذرگاه‌های شهری و جاد‌ه‌های استان به ویژه کوهستان‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان دمای هوا تا 15 درجه در شهر اردبیل و شهرهای سردسیر این استان کاهش یافته و بعد از سه چهار روز وزش باد فصلی و گاه تند‌بادهای شدید در برخی از مناطق با آغاز بارش‌های زمستانی هوای سردی در منطقه حاکم شده و بارش برف که از صبح امروز آغاز شده همچنان با شدت در خلخال، کوثر، سرعین، نیر و نمین ادامه دارد.

در برخی از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان به ویژه گردنه الماس خلخال و صائین نیر کولاک شدید گزارش شده اما به رغم استقرار این هوای سرد اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد تمام محورهای مواصلاتی اصلی، فرعی و روستایی استان باز است اما از رانندگان خواسته شده در هنگام سفر خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی مجهز کنند و به توصیه‌های ماموران پلیس راه نیز توجه داشته باشند.

تردد از گردنه صائین تنها با زنجیر‌چرخ امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس اعلام رئیس اداره راه و شهرسازی نیر تردد از گردنه صائین در محور نیر – سراب تنها با زنجیر‌چرخ امکان‌پذیر است و پلیس از تردد خودروها بدون تجهیزات ایمنی زمستانی جلوگیری می‌کند.

آیدین هاشمی اظهار داشت: گروه‌های امدادی و راهداری زمستانی این اداره در راهدارخانه‌ها با هدف ایمن‌سازی و روان‌ کردن تردد خودروها در جاده‌های این منطقه به اجرای عملیات ویژه راهداری زمستانی نمک‌پاشی و برف‌روبی اقدام کردند.

عسگر فرجی رئیس جمعیت هلال احمر نیر هم در این زمینه گفت:‌ با استقرار گروه‌های امدادی در پایگاه‌های امداد و نجات گردنه صائین 18 نفر از گرفتار شدن در برف و کولاک نجات یافته و در پایگاه‌های هلال احمر اسکان اضطراری یافتند و به 10 سرنشین خودروی در راه مانده نیز در این مدت کمک شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو گروه امدادی متشکل از هشت امدادگر و دو نفر کادر به صورت شبانه‌روزی در خدمت مسافران و شهروندان نیری هستند.

*بارش 40 سانتی‌متری برف در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین بارش برف سبب خوشحالی کشاورزان مشگین‌شهری شد به طوری که در مشگین‌شهر هفت سانتی‌متر و در ارتفاعات 40 سانتی‌متر بارش برف گزارش شده است.

بارش برف در این شهرستان در عین خوشحالی کشاورزان سبب کندی عبور و مرور خودروها در محورهای مواصلاتی شده و پلیس راه از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می‌کند.

تمام جاده‌های روستایی و بین شهری مشگین‌شهر باز بوده و تردد با رعایت نکات ایمنی امکان‌پذیر است.

برف شهرستان خلخال را نیز در بیست و یکمین روز زمستان سفید‌پوش کرد و موجب اختلال و کندی حرکت خودروها در محورهای ارتباطی بین روستایی و شهری شد.

راهداران خلخال که مشغول برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند سعی می‌کنند تا برودت هوا زمینه‌ساز یخبندان و لغزندگی جاده‌ها نشود که به دلیل ریزش برف سنگین همراه با کولاک و مه غلیظ و یخبندان در گردنه الماس این شهرستان عبور و مرور از این محور با زنجیر‌چرخ امکان‌پذیر است و پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر‌چرخ ممانعت می‌کند.

*واژگونی اتوبوس و مصدومیت 6 نفر / 7 کشته و مصدوم در 12 ساعت گذشته

اما در هوای برفی اردبیل و در حالی که جاده‌ها یخبندان است بی‌احتیاطی راننده اتوبوس سبب واژگونی خودرو و رهسپار شدن شش مصدوم به بیمارستان شد.

در این تصادف که در سه راهی هیر – اردبیل رخ داد شش نفر از مسافران اتوبوس زائر مرقد مطهر امام رضا (ع) که از مشهد به مقصد اردبیل در حرکت بود به دلیل لغزندگی جاده مصدوم شده و راهی بیمارستان اردبیل شدند.

این مصدومان توسط اورژانس و با سه آمبولانس به بیمارستان اردبیل منتقل شدند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

در حال و هوای برفی و یخبندان استان اردبیل در محور گرمی به سمت اردبیل نیز یک تریلی واژگون شده و راننده آن در دم جان سپرد.

در این تصادف یک دستگاه کامیون تریلی در مسیر حرکت خود به دلیل ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه در سرازیری و حمل بار سنگین از مسیر منحرف و واژگون شد که بر اثر آن راننده 45 ساله کامیون جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پلیس راه استان از تمام رانندگان که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان را دارند خواست بدون مجهز بودن به امکانات و تجهیزات زمستانی از سفر کردن پرهیز کنند.

انتهای پیام/62005‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول