اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به موقعیت فعلی کشور

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اصولی نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به موقعیت کشور اجرای فاز دوم این طرح امری اصولی نیست.

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اصولی نیست

موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح هدفمندی یارانه‌ها در فاز اول دارای نقایص و مشکلاتی بود که موجب شد تا دارای موفقیت چندانی نباشد.

وی افزود: وجود تورم باعث شده تا اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور دارای بازخورد چندانی نبوده و به این ترتیب شاهد کاهش تاثیرگذاری این امر باشیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به موفقیت کمتر از 50 درصدی فاز اول هدفمندی یارانه‌ها، ابراز داشت: این طرح با توجه به گفته‌های اولیه مسئولان مبنی بر تاثیر شگرف در اقتصاد کشور دارای عقب‌نشینی‌هایی بود که به همین دلیل شاهد عدم موفقیت آن بودیم به این ترتیب باید گفت که طرح هدفمندی یارانه‌ها در ایران دارای موفقیتی کمتر از 50 درصد بوده است.

وی جراحی بزرگ در اقتصاد کشور را شعار شکست‌ خورده هدفمندی یارانه‌ها دانست و تاکید کرد: برای این‌که طرح موفقیت‌آمیز باشد باید فاز دوم پس از تغییر دولت و با نظارت دولت جدید انجام شود چرا که اجرای این طرح در ماه‌های پایانی دولت معنایی ندارد.

حسینی‌صدر عنوان کرد: آن‌چه مدنظر قانون از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بود مشاهده نشده و به همین دلیل موفقیت این طرح نیز به فازهای دیگر بستگی دارد.

وی تحریم‌های غرب علیه ایران را یکی از دلایل عدم موفیقت هدفمندی برشمرد و گفت: این طرح در حال حاضر به‌دلیل عدم آمادگی بخش‌های صنعت و معدن و همچنین اجرای ناقص بندها توسط مجریان دارای نقیصه‌هایی است که باید مورد بررسی قرار گرفته و سپس فاز دوم عملی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گرانی‌های جهانی را بی‌تاثیر در اقتصاد ایران ندانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام نقاط دنیا دارای گرانی‌هایی است و نمی‌توان ایران را جدا از این امر دانست بنابراین هر نوع افزایش قیمت و تورم وابسته به اقتصاد جهانی می‌باشد.

وی البته وضعیت مدیریتی کشور را در این مورد نادیده نگرفته و اذعان داشت: مدیریت نادرست توسط برخی مسئولان اقتصادی موجب بیشتر شدن تاثیرگذاری گرانی‌ها در زندگی و تورم شده که باید در این خصوص نیز تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

حسینی‌صدر ضمن اشاره به بالا رفتن نرخ حامل‌های انرژی در صورت اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها، بیان داشت: فاز دوم این طرح در حال حاضر غیر‌قابل اجرا است چرا که برخی مدیریت‌ها باید اصول تغییرات را در نظر گرفته و به این ترتیب برخی قیمت‌های سوخت دارای نوسان نباشد.

وی زمان آغاز فاز دوم هدفمندی را دارای تاثیر چندان در بالا رفتن قیمت‌ها ندانست و گفت: افزایش قیمت‌ها در کشور نمی‌تواند چندان تاثیری از فاز دوم هدفمندی بگیرد چراکه این امر تنها دنباله فاز اول بوده و بالا رفتن نرخ در کشور وابسته به قیمت‌های جهانی است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نباید برخی افزایش قیمت‌ها را به‌دلیل مدیریت ضعیف دانست اما در کنار تمام دلایل ممکن ضعف مدیریت نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/61003/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول