اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی عنوان کرد

افزایش اقتدار علمی کشور با حمایت مناسب از پارک‌های علم و فناوری

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: حمایت مناسب از پارک‌های علم و فناوری سبب افزایش اقتدار علمی کشور می‌شود.

افزایش اقتدار علمی کشور با حمایت مناسب از پارک‌های علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه اروج ولیزادگان در جمع خبرنگاران در ارتباط با تأثیر پارک‌های علم و فناوری در رشد اقتصادی کشور اظهار داشت: اگر پارک‌های علم و فناوری به طور مناسبی مدیریت و حمایت شوند می‌توانند کشور را از طریق دانش به رشد مطلوب و اقتدار علمی برسانند.

وی پارک علم و فناوری را حلقه اتصال علم با فناوری و دانشگاه با صنعت عنوان کرد و گفت: از آنجا که دانشگاه محل کسب علم و صنعت جایگاه عملیاتی‌سازی این علم است پیوند دانشگاه و صنعت می‎تواند در تعالی و پیشرفت جامعه مؤثر باشد و پارک‌های علم و فناوری با هدف ایجاد بهترین محیط کاری برای شرکت‌ها و هسته‌های فناور، می‌توانند پل ارتباطی مؤثری در این زمینه باشند.

ولیزادگان افزود: یکی از نیازهای این استان ایجاد صنایع مرتبط با امور کشاورزی در سطح استان است به طور مثال چغندرقند به عنوان محصول اصلی کشاورزی این استان می‌تواند ماده اولیه بسیاری از کارخانجات قابل احداث باشد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی بهترین بستر برای گیاهان دارویی است، اضافه کرد: هر گاه در کشوری مبنای تولید، پژوهش و فناوری باشد اقتصاد آن کشور هیچ گاه وابسته نخواهد بود و درست نقطه مقابل آن زمانی است که صنعتگران تحصیلات عالی نداشته باشند که آن صنعت به جایی نمی‌رسد چرا که کپی‌برداری و تقلیدی خواهد بود و یکی از اهداف و وظایف پارک‌های علم و فناوری پیوند علم و صنعت است تا تولیدات در مسیر تجاری‌سازی قرار گیرند.

وی با اشاره به وظایف پارک‌های علم و فناوری در تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: چشم‌انداز پارک علم و فناوری بسترسازی تولید بوده و از سال 90 که بنده تصدی این سمت را عهده‌دار شدم 70 درصد شرکت‌ها به سمت تولید انبوه حرکت کرده‌اند و در حال حاضر نیز چهار شرکت ما از پارک علم و فناوری خارج و وارد شهرک‌های صنعتی شده‌اند.

ولیزادگان ارتباط نه چندان گسترده بین پارک‌های علم و فناوری و بخش صنعت را یکی از مشکلات مهم در روند کاری این پارک‌ها ذکر کرد و افزود: هنوز بین صنعتگران ما جا نیفتاده که افزایش بهره‌دهی باید توسط متخصصان علمی و دانشگاهی انجام گیرد و متولیان صنعت باید به صورتی منطقی این معضل را رفع کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در انتخاب کارآفرین برتر باید اولویت‌هایی چون برخورداری از فناوری لحاظ شود، ادامه داد: در این زمینه نهادهایی چون سازمان صنعت و معدن و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی باید در ارزیابی و تصمیماتشان میزان بهره‌مندی از فناوری را مدنظر قرار دهند.

وی در خصوص ارائه تسهیلات و خدمات پارک علم و فناوری این استان به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه در چارچوب ارائه خدمات اولیه، در اختیار 23 شرکت دانش‌بنیان مستقر در این مجموعه قرار گرفته است.

انتهای پیام/61001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول