اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

نقش مؤثر اهدای خون سالم در سلامت

خبرگزاری فارس: اهدای خون سالم نقش مؤثری در سلامت بیماران و افراد نیازمند جامعه دارد.

نقش مؤثر اهدای خون سالم در سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه خون امروزه در اکثر رشته‌های تخصصی درمانی به ایفای نقش می‌پردازد، اهدای خون سالم توسط افراد سالم و به دنبال آن وجود اهداکنندگان و وجود خون سالم و کافی نقشی بسیار مهم در سلامت بیماران و جامعه فعلی و نسل آینده دارد.

شاید در نظر برخی افراد انتقال خون یک فرآیند بسیار ساده به نظر برسد که یک نفر اهدا و دیگری دریافت می‌کند اما با کمی تأمل در می‌یابیم که این امر به سادگی نگاه اول نبوده، بسیار پیچیده است و قطعاً هزینه‌های بسیار بالایی خواهد داشت زیرا انجام صحیح آن طبق اصول و استانداردهای مربوطه نیاز به شناسایی و تسلط به تمام انگیزه‌ها و نیازهای بشری دارد.

استفاده از این تسلط با انگیزه‌ها و نیازهای بشری باید به گونه‌ای باشد که هیچ‌گونه تحریک احساسی به جز انگیزه‌های انسانی و بشر دوستانه در جامعه ایجاد نکند چرا که در غیر این صورت سبب کاهش ضریب سلامتی و ایمنی خون‌های اهدا شده و به تناسب آن سلامتی جامعه نیز دچار آسیب می‌شود.

سازمان انتقال خون برای تهیه و در اختیار گذاشتن هر یک واحد کیسه خون به مراکز درمانی هزینه‌ای بیش از یک میلیون ریال پرداخت می‌کند که مسلماً هزینه بسیار بالایی است.

اکثر دولت‌ها مجبور به پرداخت این هزینه‌ بالا به دلیل ایمنی خون و فرآورده‌های آن و تأمین میزان کافی از این ماده هستند چرا که تأمین خون سالم و کافی یک اولویت جهانی است و تأثیر بسیار سریع و مستقیمی در روند سلامتی جامعه داشته و در صورت بروز کوچک‌ترین اشکال و نقص در این زمینه می‌تواند عواقب بسیار جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

در جامعه پزشکی امروز خون که به عنوان یک دارو شناخته می‌شود هنوز قابلیت تولید به صورت مصنوعی را ندارد و نیاز جوامع هر روز به آن بیشتر می‌شود پس لازم است که اولاً مصرف خون و فرآورده‌های خونی را درست و علمی کنیم و ثانیاً همه اقشار سالم جامعه در امر اهدای خون مشارکت فعال داشته و با درک درست از اهمیت این امر انسان دوستانه و خداپسندانه حرکت فعالی داشته باشند.

انتهای پیام/61012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول