اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بشرویه:

موقوفات به سمت نیازهای جدید جامعه هدایت شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: با توجه به اینکه اکثر موقوفات با نیات عزاداری امام حسین(ع) است باید روند وقف را به سمت نیات جدید و براساس نیازهای جامعه هدایت کنیم.

موقوفات به سمت نیازهای جدید جامعه هدایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی عصر امروز در نشست با پزشکان و پرستاران بیمارستان شفای بشرویه با اشاره به وقف، اقتصاد، افزایش بهره‌وری موقوفات اظهار داشت: سنت حسنه وقف از بهترین و موثرترین روش‌های انفاق در دین اسلام و عملی عام‌المنفعه است.

وی ادامه داد: جایگاه وقف در دین مبین اسلام از سابقه‌ای طولانی برخوردار است و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در اجرای سنت حسنه وقف پیشتاز و تاکید فراوان بر این مهم داشتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه افزود: انسان با وقف بخشی از اموال خود باقیات صالحات بر جای می‌گذارد و برکات زیادی در زندگی این دنیا و آخرت خود می‌خرد.

خدایی با بیان اینکه اکثر موقوفات به نیات عزاداری ماه محرم و امام حسین(ع) اختصاص دارد، تصریح کرد: باید روند وقف را به سمت نیات جدید و بر اساس نیازهای جامعه هدایت کنیم.

این مسئول اضافه کرد: رویکرد جدید سازمان اوقاف بر تبلیغ و تشویق مردم برای وقف با نیات جدید همچون درمان و دارو و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت برای تعلیم است.

* کلنگ‌زنی احداث مسجد در روستای هوگند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه یادآور شد: هدف از نشست با اصناف و برگزاری همایش‌ها و دیدارهای چهره به چهره جذب مردم برای عینی ساختن هدایا و کمک‌های نقدی مردم و درآمدزایی است.

خدایی متذکر شد: باید متولیان و واقفان را ترغیب کنیم تا برای اجرای نیات خود و وقف جدید عین آن را خریداری کرده تا علاوه بر ایجاد درآمد از آن موقوفه، اثرات آن تا ابدالدهر باقی بماند.

وی از کلنگ‌زنی زمین برای احداث مسجد در روستای هوگند این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: این زمین با مساحت 250 متر مربع برای ساخت مسجد در این روستا توسط شخصی به نام علی صدقی وقف شده است.

انتهای پیام/69006/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول