اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایش گودال سرخ در گرگان - 21

پسرکلو: پروژه فرهنگی فاخر گودال سرخ رسماً پایان یافت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان از پایان اجرای نمایش فاخر گودال سرخ پس از 31 شب خبر داد.

پسرکلو: پروژه فرهنگی فاخر گودال سرخ رسماً پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوطالب پسرکلو عصر یکشنبه در جمع بسیجیان گرگان اظهار داشت: یکی از برنامه‎های فرهنگی که امسال مقارن با عزاداری سرور و سالار شهیدان و ایام 28 صفر در گلستان اجرا شد نمایش فاخر گودال سرخ بود که از تاریخ 20 آذر 1391 شروع شد و بعد از طی 31 شب در شب 28 صفر مقارن با رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به پایان رسید.

وی تصریح کرد: برای انجام این نمایش فاخر 50 روز از قبل از آغاز آن سازمان‎ها و نهادهای مختلفی درگیر بودند و مجموعه سپاه نینوا هم فعالیت‎های متعددی در این راستا انجام داد و مکانی را برای برگزاری این خیمه در اختیار مجریان طرح قرار داد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان گفت: برپایی این خیمه کار عظیمی بود که توسط متولیان امر در استان اجرا شد که طی آن استاندار و معاونان استاندار گلستان و سایر مسئولان اداری نیز در مقاطع مختلف از روند ساخت این خیمه بازدید کردند.

هر شب به طور میانگین 1900 نفر از این نمایش دیدن می‎کردند

پسرکلو اذعان داشت: بعد از اینکه مقدمات کار به پایان رسید در تاریخ 20 آذرماه 1391 با حضور اعضای اداری شهرستان گرگان این پروژه رسماً شروع به کار کرد و در این مدت با سختی‎ها و مشکلات فراوان توانستیم این نمایش ماندگار را به عموم مردم نشان دهیم.

وی ابراز داشت: مجموعاً 31 شب و هر شب دو سانس اجرا شد که هر سانس تقریباً یک ساعت و نیم طول می‎کشید و در مجموع 62 سانس اجرا شد که در هر شب نزدیک به یک‌هزار و 900 نفر به طور میانگین از این نمایش دیدن می‎کردند طبق برآوردهای ما نزدیک به 60 هزار نفر توفیق یافتند از این خیمه عزای حسین (ع) دیدن کنند.

در مجموع بازدیدها خوب بود

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان اظهار داشت: در این مدت با توجه به اینکه هوا بسیار سرد بود و از طرفی فصل امتحانات دانشجویان و دانش‎آموزان هم بود و هفته‎های حساسی چون 9 دی و نمایشگاه کتاب گلستان را داشتیم، در مجموع بازدیدها خوب بود، مخصوصاً نسل جوان از این نمایش استقبال خوبی داشتند.

وی ادامه داد: بعد از اجرای هر سانس بازدیدکنندگان از ما خیلی تشکر می‎کردند و این نشان از نتیجه‌بخش بودن این اثر فاخر دارد که به ذائقه مردم دیندار و مذهبی ما خوش آمده است و می‎طلبد که مدیران و مسئولان فرهنگی ما از این به بعد به چنین آثاری بیشتر توجه کنند.

از غرفه کربلای 5 و والفجر 8 هم بازدید خوبی به عمل آمد

پسرکلو اذعان داشت: در این سه شبی که برنامه اجرا شد 40 بازیگر بومی از استان گلستان توانستند در اجرای این نمایش خوش بدرخشند و حدود 20 نفر از عوامل هم از تهران آمده بودند و به ما کمک می‎کردند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم عوامل پیرامونی مثل حراست، حفاظت و ایاب و ذهاب را هم در نظر بگیریم نزدیک به 100 نفر در اجرای این مراسم هر شب فعالیت مستقیم داشتند.

پسرکلو افزود: همچنین از نمایشگاه جنب خیمه با نام بسیج امتداد عاشورا هم بازدید خوبی به عمل آمد و مخصوصاً از دو غرفه ماکت‎های عملیاتی کربلای پنج که در سالروز آن قرار داریم و والفجر هشت خیلی استقبال شد و با توجه به اینکه در این دو غرفه از آن دوران روایتگری می‎کرد خیلی به دل بازدید‎کنندگان نشست.

نزدیک به 300 میلیون تومان هزینه شد

وی عنوان کرد : طی یک جمع‎بندی اولیه نزدیک به 300 میلیون تومان برای برگزاری این مراسم هزینه کردیم که به نظر می‎رسد با توجه به حجم عوامل و عملکرد و مدت زمان اجرای آن یعنی 31 شب و تعداد بازدیدکنندگان آن، هزینه معقولی باشد البته هزینه‎های پنهانی چون ایاب و ذهاب، انتقال بازدیدکنندگان از شهرستان‎ها، حراست و حفاظت از مجموعه نیز وجود دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان گفت: این مجموعه فرهنگی عظیم چون با رویکرد فرهنگی و ترویج فرهنگ عاشورا کلید خورد نخواست در بلیط‎فروشی اقتصادی فکر کند و لذا بلیط را به خاطر نظم‎دهی و آگاه بودن از تعداد بازدیدکنندگان هر شب مدنظر داشتیم.

وی از تمام ادارات، خیرین و اشخاص حقیقی و حقوقی که در برپایی این مجلس عزای امام حسین (ع) حمایت مادی و معنوی کردند تشکر و قدردانی کرد و افزود: اجرای این نمایش به دوام و قوام نظام اسلامی و گسترش تفکر بسیجی و ترویج ارزش‎های اسلامی منتج شد و این بزرگ‌ترین دستاوردی بود که از اجرای این نمایش می‎شد استخراج کرد.

انتهای پیام/2307/آ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول