اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایش گودال سرخ در گرگان - 15

سیاه‌بالایی: زنده شدن فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین دستاورد گودال سرخ

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس استان گلستان گفت: زنده شدن فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین دستاورد گودال سرخ است.

سیاه‌بالایی: زنده شدن فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین دستاورد گودال سرخ

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید قربان سیاه‌بالایی پیش‌ازظهر امروز در دیدار از نمایش فاخر گودال سرخ در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این نمایش یاد و خاطره شهدای صدر اسلام و شهدای هشت سال دفاع مقدس را زنده کرد، شهدایی که با آرمان اسلام و آزادیخواهی پای به عرصه نبرد گذاشتند و هستی و جان و مال خود را فدای اسلام کردند.

وی تصریح کرد: ارائه آثار فاخر فرهنگی و هنری در قالب‌های زیبا نتایج اثربخشی بر جوانان و جامعه دارد و باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود و می‌تواند در مقابل تهدیدهای مکرر استکبار جهانی علیه ایران ما را واکسینه کند چراکه ما در هشت سال دفاع مقدس با توسل به همین فرهنگ بود که پیروز شدیم.

این فرمانده سابق دوران دفاع مقدس اذعان داشت: دفاع مقدس برای ما یک صحنه امتحان بود و در این کارزار مرد از نامرد تشخیص داده شد و آنهایی که با جان و دل اسلام را می‌خواستند از آن دفاع جانانه کردند و در صدر این مردان شهدای ما بودند که صحنه‌های ماندگاری را آفریدند.

 

سیاه‌بالایی که استاد دانشگاه است و درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس را تدریس می‌کند در مورد استفاده از این درس در متون دانشگاهی گفت: یکی از بهترین یادگاران اهالی دفاع مقدس برای نسل جدید دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس است که در حال حاضر در اکثر دانشگاه‌های استان تدریس می‌شود و من می‌بینم که دانشجویان بسیاری با علاقه فراوان متون مربوط به دوران دفاع مقدس را پیگیری می‌کنند و سوالات فراوانی هم دارند که باید به آنها پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: ما در هشت سال دفاع مقدس کاملاً هدفمند، علمی و با عشق و علاقه جنگیدیم که این نشان از هنر ایرانیان در رزم و نبرد دارد و جنگیدن با بیش از 40 کشور دنیا شاید در توان هیچ کشور دیگری نباشد اما کشور ما به لطف داشتن رهبری فرزانه چون امام راحل (ره) و سربازان گمنام و شهدای گرانقدر توانست پوزه استکبار را به خاک بمالد.

فرمانده سابق سپاه گرگان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم کارهای فرهنگی فاخری چون گودال‌سرخ در گرگان حمایت شوند و بتوانیم هر ساله برنامه‌های بیشتری در این سطح برگزار کنیم و مردم را با این فرهنگ مانوس کنیم چون این فرهنگ در همه شئونات زندگی برای مردم کاربرد دارد و می‌تواند آنها را از منجلاب مشکلات رهایی بخشد.

سیاه‌بالایی ابراز داشت: استان گلستان با داشتن 4000 شهید بضاعت و توانمندی بالایی دارد و جا دارد که در این زمینه‌ها بیشتر کار شود و این می‌طلبد تا همه مسئولان فرهنگی استان با روحیه‌ای جهادی و عقیده راسخ به این فرهنگ وارد این عرصه شوند. 

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول