اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه‌ریزی سازمان شهرداری‌ها خبر داد

اجرای طرح خیران آبادگر میدانی در روستاهای کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اجرای طرح خیران آبادگر میدانی در سطح روستاهای کشور خبر داد و گفت: در این طرح با مصوبه شورا زمین در اختیار خیران منطقه قرار گرفته است.

اجرای طرح خیران آبادگر میدانی در روستاهای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، محمد کاویانی صبح امروز در همایش بخشداران، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد با اشاره بر نقش جامعه روستایی در کشور اظهار داشت: 30 درصد از افراد جامعه در روستاها ساکن هستند.

وی افزود: در کشور ما بعد از انقلاب به روستاها توجه ویژه شده و در این راستا خدمات دولت غیرقابل انکار است.

کاویانی با بیان این‌که توسعه پایدار مازندران در گرو توجه به بخش کشاورزی و دامپروری است، عنوان کرد: اگر در مازندران بتوانیم به بحث کشاورزی و دامپروری که یک بحث سنتی است توجه کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرده و در جهت توسعه پایدار گام برداریم.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: یک میلیون و 400 هزار سکنه داخل روستاهای مازندران زندگی می‌کنند که جمعیت بالغ بر 47 درصد را شامل می‌شوند پس لازم است 50 درصد برنامه‌ریزی روستاها برای توسعه روستاها صرف شود.

وی با اعلام این‌که مازندران در حوزه تشکیل شرکت تعاونی رتبه اول کشور را دارد، گفت: در سال تولید، حمایت از کار و سرمایه ملی لازم است دهیاران با همکاری شرکت‌های تعاونی و شوراها در جهت خدمت‌رسانی مطلوب به روستاییان و رفع مشکلات آن‌ها گام بردارند.

کاویانی از بهره‌برداری از کارخانه کمپوست در مازندران خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های استان مازندران موضوع پسماند زباله بوده که با احداث کارخانه کمپوست امیدواریم تا حدودی از این مشکلات کاسته شود.

وی به ارتباط تعاونی‌ها در سطح استان‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: باید ارتباط تعاونی‌ها با یکدیگر محکم‌تر باشد تا بتوانند تبادل ایده کرده و محصولات مورد نیاز را بهتر عرضه کنند.

این مسئول از برگزاری طرح خیران آبادگر میدانی در سطح روستاهای کشور خبر داد و گفت: در این طرح با مصوبه شورا زمین در اختیار خیران منطقه قرار گرفته تا آن‌ها اقدام به ساخت کرده و در پایان می‌توانند نام میدان را به نام خود یا نیاکان خود نامگذاری کنند.

انتهای‌پیام/86010/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول