اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه 20 تهران انجام شد

بهسازی 4 رشته کانال فرسوده جنوب تهران / رفع آبگرفتگی‌های معابر اطراف حرم

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 20 از بهسازی چهار رشته کانال فرسوده به منظور رفع آبگرفتگی‌های بزرگراه‌ها و معابر شهری این منطقه خبر داد.

بهسازی 4 رشته کانال فرسوده جنوب تهران / رفع آبگرفتگی‌های معابر اطراف حرم

ابراهیم بابازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از بهسازی چهار رشته کانال فرسوده به منظور رفع آبگرفتگی‌های بزرگراه‌ها و معابر شهری این منطقه خبر داد و گفت: بهسازی کانال‌های ادیب کاشانی، ولی‌آباد، شهید علی‌نواز و گذرنامه با حجم عملیات دو هزار و 170 متر طول به‌منظور رفع آبگرفتگی‌های بزرگراه شهید کریمی و معابر شهری اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در این منطقه در حال اجرا است.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 20 با اشاره به اتمام عملیات عمرانی بهسازی کانال‌های فرسوده ادیب کاشانی و ولی‌آباد، رفع آبگرفتگی ضلع غرب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و محله ولی‌آباد را از اهداف مهم این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ جمع‌آوری کانال‌های بتنی فرسوده و کارگذاری لوله‌های پلی اتیلنی با قطرهای 700 و 900 میلی‌متری از اقدامات مؤثری است که برای افزایش بار کششی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی‌های احتمالی انجام شده است.

وی در ادامه به پیشرفت 90 درصدی بهسازی کانال گذرنامه در بزرگراه شهید کریمی اشاره کرد و افزود: تعریض 90 سانتی‌متری بزرگراه شهید کریمی و رفع آبگرفتگی آن از مهم‌ترین اهداف این بهسازی بوده است.

بابازاده به شروع فاز دوم عملیات عمرانی بهسازی کانال فرسوده شهید علینواز حدفاصل کوچه آسیا تا تقاطع بسیج در خیابان شهید علینواز نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ حجم آب عبوری کانال ‌علینواز بزرگ‌ترین مشکل پیش روی طرح بازسازی کانال مورد اشاره بوده که به‌منظور رفع آن، کانال انحرافی به طول 220 متر در کوچه خوش سیر 2 احداث شده است و به‌زودی آبگیری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که فاز یک بازسازی کانال مذکور از تقاطع بسیج تا میدان صفاییه به طول 150 متر طول پیش از این انجام شده است، تصریح کرد: کانال شهید علینواز از بلوار قدس آغاز و با گذر از خیابان دهخدا و شهید علینواز نهایتاً در میدان صفاییه به کانال دیگری به نام D سرریز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 20 با اشاره به این‌که این منطقه به‌عنوان جنوبی‌ترین منطقه تهران محل سرریز 70 درصد آب‌های سطحی شهر تهران است، توسعه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار حوزه فنی و عمران این منطقه برشمرد. 

انتهای‌پیام/2462/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول