اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برف و بوران در راه است

ورود سامانه بارشی از عصر امروز

خبرگزاری فارس: اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد به دنبال ورود یک سامانه بارشی به استان از عصر امروز در اکثر شهرهای این استان بارش برف آغاز می‌شود و اردبیل بار دیگر چهره‌ای زمستانی به خود می‌گیرد.

ورود سامانه بارشی از عصر امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان که ظهر امروز انتشار یافت، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر آن است یک سامانه سرد و بارشی از عصر امروز منطقه را تحت تاثیر قرار داده و تا پایان روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان فعال می‌باشد.

بر این اساس در غالب نقاط استان ابر و مه آسمان را پوشانده، بادها از حالت جنوب غربی به شمالی تغییر جهت داده و به تدریج دمای هوا بین پنج تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.

در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی استان و نواحی منتهی به استان گیلان بارش برف همراه با کولاک و در سایر نقاط استان بارش به صورت پراکنده انتظار می‌رود.

سامانه بارشی از عصر سه‌شنبه از منطقه خارج می‌شود اما تاثیرات آن که هوای سرد و مه‌آلود است تا روز پنجشنبه در منطقه ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بعد از حاکم شدن وضعیت جوی نیمه ابری و همراه با وزش باد به صورت نسبتاً‌ شدید از جانب جنوب غرب در این استان افت دما از صبح امروز محسوس است به طوری که دمای فعلی شهر اردبیل منفی هفت درجه است و در برخی از شهرها دمای هوا به پایین‌تر از 10 تا 15 درجه زیر‌ صفر رسیده است.

در جنوب استان که دمای هوا دیشب به منفی 20 درجه رسید سبب شد تا لوله‌های آب برخی از منازل دچار ترکیدگی شده و در رفت و آمد صبحگاهی مردم نیز مشکلاتی به وجود آید.

دمای هوا که به صورت بی‌سابقه در شهرهای جنوبی استان به ویژه خلخال کاهش یافته مردم را در زندگی روز‌مره دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است به طوری که یخبندان کوچه‌ها و محلات مانع حرکت خودروها و همچنین اختلال در رفت و آمد مردم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وضعیت بارشی و افت دما تا پایان این هفته در مناطق مختلف استان حاکم خواهد بود و از اواخر این هفته سامانه جدید بارشی دیگری نیز از سمت جنوب استان وارد شده و آب و هوای این استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/62005/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول