اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین تاکید کرد

نظارت و بازرسی دقیق در زندان‌های استان قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین نظارت و ارزیابی عملکرد را متضمن موفقیت برنامه‌های این سازمانی دانست و بر نظارت و بازرسی دقیق در زندان‌های استان تأکید کرد.

نظارت و بازرسی دقیق در زندان‌های استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب در جلسه شورای اداری زندان‌های استان قزوین اظهار داشت: نظارت و ارزیابی عملکرد واحدها از حیاتی‌ترین ارکان مدیریت اسلامی است و ضمن موفقیت در اجرای برنامه‌ها، به رشد و تکامل کارکنان نیز کمک خواهد کرد.

وی مدیریت نظارت در زندان را تابع یک نظام دقیق، جدی و عادلانه دانست و تصریح کرد: نظارت در سیستم زندانبانی اسلامی، دست‌یابی و افشاگری نقاط ضعف و کاستی‌ها نیست بلکه با شناسایی و سنجش، نقاط ضعف و قوت با اصلاح عملکرد، تصمیمات درست و معقول‌تری در برنامه‌ها اتخاذ می‌شود.

فراست‌طلب به فرآیندهای نظارت اشاره کرد و افزود: در صورتی نظارت و ارزیابی درستی از اقدامات حاصل می‌آید که استانداردهای آن فرآیند تبیین شده باشد، استانداردها مسیر و چراغ راه، اهداف و سطح انتظار را مشخص می‌سازند.

مدیرکل زندان‌های قزوین بیان داشت: در تعیین استانداردهای زندانبانی، مرزهای اغماض از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در مبادی مدیریت اسلامی مکررا به آن تأکید شده است.

وی عنوان کرد: فرآیند نظارت و ارزیابی زمانی اثرگذار است که اقدامات اصلاحی جایگزین عملکردهایی شوند که با استانداردهای کمی و کیفی مغایرت دارند.

فراست‌طلب به استناد آیات قرآن کریم به رؤسای زندان‌های استان تأکید کرد: همان گونه که تمام اعمال و کردار انسان مورد نظارت قرار داشته و با دقت و موشکافی کامل ارزیابی می‌‌شود، باید موظف به نظارت بر عملکرد افراد بوده و آنها را دقیقا ارزیابی کرد.

وی به آموزه‌های دینی در مدیریت اسلامی اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام در این خصوص دستوراتی جامع داشته و آن را لازمه سلامت، رشد و توسعه جامعه می‌داند.

مدیرکل زندان‌های قزوین سیره عملی پیامبر اسلام (ص) را بهترین الگوی مدیریت دانست و اذعان داشت: رسول اکرم (ص) هیچ‌گاه از نظارت و مراقبت بر عملکرد کارکنان خود غافل نبودند و اغلب برای نظارت، بازرسان و ناظرانی مشخص می‌کردند تا اعمال و رفتار آنها را به طور مرتب، به آن حضرت گزارش کنند تا بر اساس این گزارشات، عملکرد و رفتار کارکنان خود را بسنجد و بر اساس این سنجش و ارزیابی، تصمیماتی اتخاذ شود.

وی در پایان متذکر شد: خداترسی، صداقت، امانت‌داری و حق‌گویی اساس نظارت در نظامی است که پیرو دستورات الهی و پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) است و با هوشیاری کامل به آن عمل می‌شود.

انتهای پیام/77002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول